Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Америка - новата Мека за испанските строителни компании
Големите испански строителни компании увеличиха пазарния си дял миналата година в Америка до над 30%. Нещо повече, за първи път половината от международния доход на тези компании идва от другата страна на Атлантика.
Този напредък на американска земя вече показа своите ползи в най-тежката година на кризата, като действа като буфер срещу щетите, причинени от пандемията. Но важното са ползите, които носи за в бъдеще. Изправени пред бавното пробуждане на отстъпките в Европа, няколко от най-важните инфраструктурни проекти в света са в ход в страни като Чили или най-вече в САЩ. Испанските строителни компании вече са в оптимална позиция да се възползват от тях, предава eleconomista.es.
ACS, Ferrovial, Sacyr, OHLA, FCC, Grupo Sanjose, Comsa, Abengoa, Técnicas Reunidas и Sener са получили през последната година общи приходи на американския континент от 32,1 млрд. долара (27,3 млрд. евро по текущия обменен курс). Тази цифра е по-ниска от 33,4 млрд. долара (28,4 млрд. евро), които основните испански строителни компании регистрираха през 2019 г. Въпреки това глобалният спад на приходите от 10,4% до 103,2 млрд. долара, им позволи да увеличат пазарния си дял в Америка от 29,1% на 31,2%, според изчисления, направени от класацията на 250-те най-големи международни строителни компании, публикувани от американското седмично списание ENR.
Въпреки спада в абсолютни стойности, за първи път Америка представлява повече от половината от общите международни продажби на най-големите испански строителни компании, достигайки 51,4% през 2020 г. в сравнение с 47,4% през предходната година.
С увеличаването на квотата през 2020 г. испанските строителни компании се открояват още повече като лидери по доходи на международни компании в САЩ, Латинска Америка, Карибите и Канада. Така те почти удвояват немските компании, които събират 16,7% от пазара при 14,8% през 2019 г. Нещо повече, най-важната фирма в Германия е Hochtief, която се контролира от ACS, така че ако бъде включена в класацията, процентът за испанските компании би нараснал значително. Също така испанските строителни компании са три пъти повече от френските.
На четвърто място са американските компании, чиито доходи в САЩ не се събират, когато се занимават с международни продажби. Японските фирми пък излизат на пето място, изпреварвайки китайските, с 6,8% от бизнеса, в сравнение с предишните 6,9%.
ACS през 2020 г. отново е първата строителна компания с международни приходи в САЩ, където оперира с марки като Turner и Flatiron. Междувременно Ferrovial, заета както в строителната зона, така и в зоната на експлоатация на магистрала чрез Cintra, се изкачи на четвърто място, две места повече в сравнение с 2019 г.
В Латинска Америка и Карибите испанските строителни компании също оглавяват класацията за поредна година с обем на приходите от 7,3 млрд. долара (6,2 млрд. евро), сума значително по-ниска от 8,7 млрд. долара (7,4 млрд. евро) през 2019 г. в резултат на пандемията. Въпреки това в този регион те също успяха да подобрят своя дял до 34% в сравнение с 32,8% по-рано. Освен това те успяха да увеличат разликата с китайските фирми. Американските компании нараснаха от 11,5% на 20,9%. С по-скромна тежест са френските компании, които са четвърти, а италианските са пети. ACS е начело на компаниите, като Sacyr се изкачва на второ, а OHLA е на осмо.
И накрая, испанските групи са третите най-печеливши групи в Канада, след френските и тези от САЩ. Те събраха 1,9 млрд. долара (1,6 млрд. евро), с 14,5% дял, или осем десети повече в сравнение с 2019 г.
Ключови думи
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.