Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Какво прави пазаруването в Lidl бързо и удобно? Изследване на потребителското изживяване открива точните отговори
Често, когато гледаме новини с преки включвания, ставаме свидетели на репликата „Колеги, чуваме ли се?“. Да, наистина живите предавания носят и технически риск, но ни дават възможността да се пренесем на мястото на събитията. Защото добрият репортер задава въпросите, чиито отговори искаме да научим, тези, които ще ни помогнат да се информираме обективно и да вземем аргументирано решение към тема или ситуация.
Същото се отнася и за пазарните и потребителски проучвания. Когато клиентите говорят, добрият бизнес поема ролята на добрия слушател. Точно защото информацията, която получава, му помага обективно да отчете нуждите, нагласите и очакванията на своите клиенти. Защото обратната връзка от потребителите не е просто моментна снимка, а непрестанен процес, в който доверието и взаимното уважение са свързващо звено.
Какво искат клиентите?
Да знаеш какво искат клиентите е важно за всеки бизнес, но също толкова важно се оказва и за колко време го получават. Наскоро бяха оповестени данните от изследване на агенция Pragmatica сред клиентите на Lidl, поставило си за цел да направи реална оценка на времето за пазаруване и на клиентското изживяване в магазините на веригата.
19 минути е средното време за пазаруване в Lidl, сочат резултатите от проучването*, а всеки втори клиент е на мнение, че се справя по-бързо с пазаруването в Lidl, отколкото в останалите вериги. И тук отново идва ред на точните въпроси. Какво стои зад тези 19 минути? Какво прави пазаруването в Lidl бързо и удобно?
55% от анкетираните посочват като причина прецизната предварителна селекция на продуктите, която улеснява избора им. Предварителната селекция пък прави разнообразието по-видимо. Пример за това са тематичните седмици във веригата, които са запазена марка за Lidl. Те дават възможност на потребителите да опитат много нови и интересни продукти от различни кухни по света. Заедно с това веригата предлага не само всичко необходимо за трапезата, но и за домакинството – от канцеларски и хоби материали, до електроуреди и качествен текстил. Възможността клиентите да открият необходимото, без да им се налага да обикалят няколко места, пести не само стрес, но и време.
Нещо повече, 57% от анкетираните са на мнение, че спестяват време заради логичната подредба на стоките в самия магазин – още един фактор, който намалява обикалянето, но този път в самите магазини. А бързото и компетентно обслужване на касите се посочва като предимство от 58% от клиентите на веригата.
Клиентското изживяване е в цифровото изражение на емоционалния отговор на потребителите. 61% от клиентите на Lidl споделят, че оценяват потребителското си изживяване като безупречно, 73% са напълно удовлетворени, а 80% свързват пазаруването в Lidl с положителни емоции.
Качество или цена?
И двете, моля! Резултатите от проучването потвърждават характерното за Lidl преимущество – високо качество на оптимална цена. 75% от анкетираните свързват продуктите във веригата с високо качество, а 70% считат, че пестят, докато пазаруват във веригата, и то средно за 19 минути.
Преди малко повече от година, през есента на 2020-а, компанията стартира приложението Lidl Plus, предоставящо още допълнителни предимства на клиентите, които надграждат традиционните за веригата промоции и отстъпки. Стартирайки като инструмент за по-лесно, бързо и удобно пазаруване, днес приложението предлага и отстъпки извън веригата благодарение на партньорската си програма.
И независимо от коя страна на касовата лента се намира всеки в края на деня най-важното е да сме спестили не само стрес, но и да сме спечелили малко повече време. Защото именно минутите, изпълнени със съдържание и положителни емоции, ни дават свободата не само да се чуваме един друг, но и да разбираме потребностите и очакванията си.
Очевидно Lidl успява да се вслушва в гласа на клиентите си, за които бизнес моделът на компанията вече 11 години е гарант за високо качество на достъпни цени във вече 109 магазина в цялата страна. И затова няма нищо изненадващо в това, че 80% от клиентите свързват изживяването си в магазините от веригата с положителни емоции.
***
*Средното време за пазаруване в Lidl с количка или кошница е 19 мин и 24 сек според проучване, проведено на българския пазар от маркетинговата агенция „Прагматика“ сред 880 респонденти на възраст между 20 и 59 г. през април 2021 г. в магазини Lidl в цялата страна.
[[{"fid":"386930","view_mode":"default","fields":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false},"link_text":null,"type":"media","field_deltas":{"1":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false}},"attributes":{"height":1250,"width":1200,"class":"media-element file-default","data-delta":"1"}}]]
Формулата на отговора на потребителските нагласи според проведеното изследване. Източник: Лидл България
Ключови думи
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.