Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|McDonald's мести в Лондон главния си офис извън САЩ

Международната верига ресторанти за бързо хранене McDonald's обяви, че премества целия си бизнес извън САЩ под британска данъчна юрисдикция, предаде Би Би Си.
Европейският главен офис на McDonald's, който движи бизнеса на компанията извън САЩ, в момента е регистриран в Люксембург.
Новата холдингова компания McDonald's ще плаща корпоративните данъци на всички свои фирми извън САЩ по британската ставка от 20%, колкото плаща и сега в Люксембург. До 2020 г. британското правителство планира да намали ставката за до 17%.
Мениджърите на компанията заявиха, че преместването на щаб-квартирата в Лондон не е свързано с желание да намалят данъците. Но ще намалеят разходите и ефективността ще нарасне, още повече, че значителна част от персонала на компанията работи във филиалите във Великобритания.
Британският главен офис ще получава и голяма част от лицензионните такси за правата за интелектуална собственост, които компанията държи извън САЩ.
Британското правителство прие радостно новината. По време на кампанията за Брекзит много експерти прогнозираха, че ако Лондон напусне ЕС, големите корпорации ще напуснат Лондон и ще се пренесат на континента.
Тази седмица Европейската комисия започна официално разследване на данъчната сделка между McDonald's и властите в Люксембург. Смята се, че сделката нарушава правилата на ЕС за предоставяне на държавна помощ.
По данни на Еврокомисията от 2009 г. заради данъчни отстъпки дъщерната компания на McDonald's на практика не е плащала корпоративен данък, докато в същото време е имала значителна печалба – през 2013 г. тя е надхвърляла 250 млн. евро.
McDonald's отрича обвиненията и твърди, че е плащала всички видове данъци, приети в ЕС.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Петролът поевтинява, докато пазарите оценяват ефектите от търговската война
Енергетика |Байдън разкритикува Тръмп в първата си реч, откакто напусна Белия дом
Политика |Икономическият растеж на Китай надмина очакванията, но митата замъгляват перспективите
Икономика |Nissan ще намали производството на най-популярния си в САЩ джип
Компании |HR екипът на Технополис и Практикер получи четири отличия на Годишните HR награди на БАУХ 2024
ПР и събития | Advertorial |Застаряващото население е факт. Работодателите трябва да се адаптират
Next level HR 2025 |Новата дигитална реалност и как бизнесът се справя с нея
Next level HR 2025 |„Не“ на глупавите правила
Мениджмънт |Как една маркетингова грешка се превърна в бизнес за $1 милион
Маркетинг |Европа има нов крал на лукса: Пазарната оценка на Hermès изпревари тази на LVMH
Компании |На днешната дата, 16 април. Рождениците днес
На днешната дата |Цитат на деня
Цитат на деня |Жилищата в Гърция: Недостъпни за покупка и почти невъзможни за наемане
ЕС |ADVERTORIAL

HR екипът на Технополис и Практикер получи четири отличия на Годишните HR награди на БАУХ 2024

10 години Hub Ahead: За предизвикателствата, които правят разликата и новата реалност за брандовете

Коментари
Няма въведени кометари.