Новият „Спайдърмен“ събра половин милиард долара през първия уикенд

Новият „Спайдърмен“ събра половин милиард долара през първия уикенд

Главоломните 253 млн. долара събра „Спайдърмен: Няма път към дома“ от продажби на билети в САЩ и Канада през първия си уикенд след премиерата миналата седмица. С това постави рекорд и се класира като третия най-голям дебют на вътрешния пазар в историята на Холивуд, дори в условията на разпространение на нов вариант на COVID-19, предаде „Ройтерс“.

Според оценки на дистрибутора Sony в световен мащаб са генерирани допълнителни 334,2 млн. долара, с което общата сума достига над половин милиард – 587,2 млн. долара.

Предишният рекорд за лента, показана след началото на пандемията, бе поставен от „Венъм“, който достигна 90 млн. долара на вътрешния пазар в първите си три дни през октомври. Същевременно филмът за „Спайдърмен“ се нарежда на трета позиция при средствата, събрани през първия уикенд на вътрешния пазар изобщо, след „Отмъстителите: Краят“ и „Отмъстителите: Война без край“.

Завръщането на блокбъстъра донесе необходимия тласък на компании като AMC Entertainment, Cinemark и Cineworld, които се борят да привлекат тълпи по време на пандемията. Появата на варианта „Омикрон“ доведе до нови опасения дали ще успеят да го направят.

След отмяната на представления на Бродуей и отлагането на мачове на Националната футболна лига в САЩ киносалоните се оживиха. Феновете препълниха залите, в които се излъчва лентата, за да видят високобюджетния спектакъл на супергероя, продуциран съвместно от Sony и Walt Disney.

В главната роля влиза Том Холанд като Спайдърмен, а Зендая играе приятелката му Ем Джей. На екран се връщат и звезди от предишните филми за супергероя на Marvel.

Продажбите на билети в САЩ и Канада, считани за вътрешен пазар за всички филми, които дебютират в Северна Америка, разбиха най-оптимистичните прогнози – анализатори прогнозираха, че „Спайдърмен: Няма път към дома“ ще събере 200 млн. долара.

За сравнение през ноември „Вечните“ – друга продукция от киновселената на Marvel, излъчена за първи път миналия месец, си осигури 71 млн. долара от продажби на билети в първия уикенд в САЩ и 161,7 млн. в глобален мащаб.

Премиерата на филма у нас беше на 17 декември, но към момента все още липсват официални данни за представянето му в киносалоните през първия уикенд.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ