Как един от най-големите ритейлъри на пазара се справя с управлението на отпадъците

Нужни са ежедневни и ежечасови усилия за справяне с нарастващия проблем с боклука. Това заяви Валери Говедаров, мениджър "Устойчивост и Кръгова икономика", Kaufland България, който участва днес в провеждащия се за 16-а година „Зелен и енергиен форум“, организиран от „Мениджър“,
„В своята дейност като ритейлър нашите основни отпадъци са опаковки – първични и по-малко вторични“, каза Говедаров.
Той представи данни, според които през 2024 г. компанията е предала 11 703 тона картон, основно от кашони и първични и вторични опаковки. Това се равнява на един до два тира всеки ден. Компанията също е предала над 700 тона стреч фолио.
„Реално погледнато това е страхотното усилие и отдаденост на целия екип на Kaufland – от хората в отделните магазини, така и от хората в централен склад и компаниите, с които работим по рециклирането на този огромен обем“, подчерта той.
Той също така представи пилотната програма на компанията с т. нар. RVM автомати (reverse vending machines), които позволяват бързо, лесно и чисто събиране на празни опаковки от напитки.
„От началото на тази пилотна програма през 2023 г. са били събрани 23 млн. броя опаковки и са изплатени повече от 1,1 млн. лева ековаучери на клиенти на Kaufland“, сподели Говедаров.
„Целта на пилотната инсталация бе да се покаже отношението на клиентите и как те възприемат този начин на връщане на опаковките. Резултатите до момента са меко казано зашеметяващи. Тези автомати съществуват в 11 магазина на Kaufland – вътре в магазините и отвън на паркинга. Тези 5 стотинки ековаучер на върната опаковка може да се използват за покупки, но могат да бъдат и насочени към дарения за Българския червен кръст“, добави той.
Говедаров подчерта, че Kaufland е отдадена изцяло, ежедневно и с целия си екип в събирането, разделяне и отправяне към правилното място на отпадъците на компанията.
Той също отбеляза, че от компанията разделят биологичен отпадък в почти цялата държава, които след това отиват за компостиране или производство за биогаз.
***
Генерални партньори: Данон, Photomate.
Основни партньори: Shell България, Aurubis, Philip Morris Bulgaria, Kaufland, Power Partner Solutions.
С подкрепата на: Evklips Energy LTD., Еко Партнърс, Sunotec, Renewable Energy Insurance Broker.
Институционални партньори: Комисия за енергийно и водно регулиране, Българска стопанска камара, Институтът за енергиен мениджмънт (ЕMI)
Медийни партньори: bTV Media Group , BNT, Dir.bg
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.