Как един от най-големите ритейлъри на пазара се справя с управлението на отпадъците

Как един от най-големите ритейлъри на пазара се справя с управлението на отпадъците

Нужни са ежедневни  и ежечасови усилия за справяне с нарастващия проблем с боклука. Това заяви Валери Говедаров, мениджър "Устойчивост и Кръгова икономика", Kaufland България, който участва днес в провеждащия се за 16-а година „Зелен и енергиен форум“, организиран от „Мениджър“,

„В своята дейност като ритейлър нашите основни отпадъци са опаковки – първични и по-малко вторични“, каза Говедаров.

Той представи данни, според които през 2024 г. компанията е предала 11 703 тона картон, основно от кашони и първични и вторични опаковки. Това се равнява на един до два тира всеки ден. Компанията също е предала над 700 тона стреч фолио.

„Реално погледнато това е страхотното усилие и отдаденост на целия екип на Kaufland – от хората в отделните магазини, така и от хората в централен склад и компаниите, с които работим по рециклирането на този огромен обем“, подчерта той.

Той също така представи пилотната програма на компанията с т. нар. RVM автомати (reverse vending machines), които позволяват бързо, лесно и чисто събиране на празни опаковки от напитки.

„От началото на тази пилотна програма през 2023 г. са били събрани 23 млн. броя опаковки и са изплатени повече от 1,1 млн. лева ековаучери на клиенти на Kaufland“, сподели Говедаров.

„Целта на пилотната инсталация бе да се покаже отношението на клиентите и как те възприемат този начин на връщане на опаковките. Резултатите до момента са меко казано зашеметяващи. Тези автомати съществуват в 11 магазина на Kaufland – вътре в магазините и отвън на паркинга. Тези 5 стотинки ековаучер на върната опаковка може да се използват за покупки, но могат да бъдат и насочени към дарения за Българския червен кръст“, добави той.

Говедаров подчерта, че Kaufland е отдадена изцяло, ежедневно и с целия си екип в събирането, разделяне и отправяне към правилното място на отпадъците на компанията.

Той също отбеляза, че от компанията разделят биологичен отпадък в почти цялата държава, които след това отиват за компостиране или производство за биогаз.

***
Генерални партньори: ДанонPhotomate

Основни партньори: Shell БългарияAurubisPhilip Morris BulgariaKauflandPower Partner Solutions.

С подкрепата на:  Evklips Energy LTD.Еко ПартнърсSunotecRenewable Energy Insurance Broker.

Институционални партньори:  Комисия за енергийно и водно регулиранеБългарска стопанска камараИнститутът за енергиен мениджмънт (ЕMI)

Медийни партньори: bTV Media Group , BNTDir.bg

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ