Новият начин на работа е персонализирано управление

Новият начин на работа е персонализирано управление

Новият начин на работа е персонализирано управление

Надя Василева е председател на Българската конфедерация по заетостта. Има над 20 години опит в мениджмънта, бизнес развитието и решенията за работната сила. Нейният опит обхваща икономика, професионални стандарти, лобиране, управление на стратегии за кариера и консултации за експоненциален растеж на бизнеса. Преди да развие кариерата си в сферата на пазара на труда, Надя е придобила опит в продажбите и маркетинга във фармацевтиката, телекомуникациите, дистрибуция и стартиращия бизнес. Създала и развила бизнеса и марката на ManpowerGroup в България, Сърбия и Хърватия и е работила като управляващ директор за Балканите. Председател на Българска конфедерация по заетостта – асоциация на компаниите занимаващи се с посредническа дейност, подбор, временна работа, обучения и консултации в България. В борда на директорите на Джуниър Ачийвмънт и участва в създаването на стратегии за развитие и набирането на средства за младите предприемачи. Член е на Консултативния съвет на Центъра за качество на образованието на Софийския университет. Притежава МВА от City University Seattle.

Ще участва в дискусионния панел с тема Reinventing engagement на Next Level HR 2023, организиран от Мениджър на 30 май в Sofia Event Center.

- В средата на 2023 г. какъв е пазарът на труда в България?

- Състоянието на пазара е доста притеснително. Рекордно ниска безработица, придружена с висока инфлация, дългосрочна политическа абдикация, икономическа рецесия и неясно настояще, а за бъдеще e трудно да говорим. Тези работодатели, които имат възможност и се възстановяват след пандемията, имат проблем с намирането на подходящи кандидати. За първи път от дълго време насам имаме намалено търсене за IT специалисти, но тази тенденция може бързо да се обърне. Евентуално освобождаване на човешки ресурс би могло да се очаква във финансовия, добивния и аутсорсинг секторите. Във всички останали сектори има търсене на хора.

Кандидатите са изключително предпазливи, но и търсещи адекватни условия и среда. От една страна, те са по-склонни да променят бързо работата си, без много да му мислят, а от друга, са по-внимателни и избирателни при наличие на нова възможност.

- Кои са основните HR тенденции, които се запазиха след пандемията, и съответно кои са новите трендове, които наблюдавате?

- Новите трендове са, че за мениджърите се наложиха нови персонализирани модели за управление на хора, което налага придобиване на нови умения като емпатия, повече доверие и свобода, насърчаване на вътрешнофирмено предприемачество и повече инициативност, и съответно по-малко микромениджмънт и администрация/дейности, които не са свързани с основните роли на заетите.

- Работодателите започват все повече да мислят за задържане и привличане на хора като основен приоритет, а не като поредната инициатива спусната от горе. Те сериозно се интересуват от това, защо хората им напускат и търсят нестандартни начини за задържане на служителите, с реалната заплаха, че новодошлите ще им струват поне с 20% по-скъпо.

- Кои сектори продължават активно да наемат и с какви HR техники успяват да привлекат талантите?

- Всички сектори продължават активно да търсят хора, но не всички успяват да намерят. Със сигурност остава голям % незапълнени работни места, тъй като 87% от работодателите в България съобщават, че не могат да намерят търсените таланти.

За съжаление, не забелязваме някакви иновативни HR техники, които да се прилагат от работодателите за привличане, освен директното компенсиране на заплатите с около 15%, ваучери за храна, за транспорт, повече работа от вкъщи, ментална грижа и други стандартни допълнителни придобивки, като карти за спорт, масажи в офиса и т.н.

- За вас кой е новият начин на работа, който води до висока ангажираност на служителите, а в същото време до върхови резултати за бизнеса?

- Навлизането на дигитализацията и роботизацията ще реши проблемите на бъдещето. Но засега това е въпрос за 1 милион евро. Новият начин на работа е персонализирано управление и когато има висока ангажираност, ще има и високи резултати за компаниите. Постигането на висока ангажираност и високите резултати вървят ръка за ръка, когато хората са припознали смисъла на извършваната работа и приемат компанията като своя. Техните лидери са тези, които имат за задача да ги заредят с адреналин, но понякога им забъркват коктейл за провал.

Next Level HR 2023 ще се състои на 30 май от 12.30 ч. в Sofia Event Center. Събитието е с безплатен достъп, който можете да си осигурите чрез предварителна регистрация тук.

***

Oсновни партньори: B-Trust Mobile, ARS, Aurubis, Phillip Morris Bulgaria.

С подкрепата на: ManPower.

Институционални партньори са Българска стопанска камараФренско-Българска търговска и индустриална камара;  Германо-Българска индустриално-търговска камара.

Медийни партньори: bTV Media Group , Dir.bg,  BNT

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ