Гай Кавазаки (септември 2011 г.)

Manager News

Господин Кавазаки, изядоха ли социалните медии традиционните?


- Лесно е да виним социалните медии за провала на традиционните. По-точно е обаче да кажем, че традиционните медии се сринаха поради факта, че твърде много разчитаха на установения ред и не успяха да направят нужните промени, за да оцелеят.



- Как социалните медии променят медийната среда и какви ще са дългосрочните тенденции?
 

- Социалните медии доведоха до две значими промени. Първо, те принудиха традиционните медии да реагират по-бързо и да представят информацията по-визуално - с повече графики и видеоклипове. Второ, вече имаме много повече източници на информация, които могат да бъдат чути от публиката.

 

- За вас изкуство или професия е овладяването на новите медии?
 

- Социалните медии са и изкуство, и професия. Двата аспекта не са взаимно изключващи се.

 

- Какво трябва да направи един бранд, за да е успешен в социалните медии?
 

- Няма кратък отговор на този въпрос. Като цяло компаниите и търговските марки трябва да предоставят добро съдържание и високо качество за успешно присъствие в социалните медии. "Качество" в случая не значи "популярност". "Качество" значи информация, помощ, забавление. Популярността в интернет е привилегия, която получавате, ако предлагате добро съдържание и високо качество.

 

- Кога присъствието на продукт или услуга в мрежата пряко довежда до покупка?
 

- Не се случва често споменаването на един продукт в социалните мрежи незабавно да доведе до продажба. Социалните медии са едно от най-ефикасните и най-евтините средства за разпространяване на информация. За да бъде купен, продуктът ви трябва да е добър, достъпен, на адекватна цена и с добра репутация.

 

- Мит или реалност е маркетингът с нулев бюджет в мрежата?
 

- Мит е. Маркетингът в социалните медии не е безплатен - особено ако използвате правилно каналите. Но определено е по-евтин и лесен, отколкото го представят агенциите и така наречените експерти. Социалните медии са отражение на пазарната демократизация.

 

- Как компаниите да се справят с негативните коментари в социалните мрежи?
 

- Първата стъпка е да приемете хейтърството. След това трябва да се замислите дали критиката е адекватна и справедлива. Трето, останете спокойни и продължете напред. Не мога да се сетя за социалномедийна "криза", която да е имала трайни и сериозни разрушителни последици. Спомнете си за голямата пиар криза "Юнайтед" чупи китари"*. Хората още си летят с авиокомпанията.

 

- Споделяте ли убеждението, че фирмите стават все по-зависими от социалните медии?
 

- Бизнесът трябва да разчита все повече на социалните мрежи, тъй като, за разлика от традиционните маркетингови инструменти, те са бързи, по-евтини и всеобхватни. Един ден социалните медии ще бъдат маркетинг.

 

- Как ще се развива най-голямата социална мрежа в света Facebook?
 

- Питайте Марк Зукърбърг, аз нямам идея.    


 

* Песен на музиканта Дейвид Каръл, която той написва и пуска в мрежата след скандал с авиокомпания "Юнайтед Еърлайнс". Певецът твърди, че при полет му е счупена китарата, авиокомпанията отказва да плати щети и губи милиони долари след пускането на песента. Повече - на с. 43 в предишния брой на "Мениджър".

 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

На днешната дата, 17 декември. Имен ден празнуват Данaил, Данaилa, Даниeл, Даниeлa
Мерц: Според гаранциите, предоставени от САЩ на Украйна, бихме могли да отблъснем руските сили
Опасно орбитално разминаване между Starlink и китайски сателити
Как да говорите с авторитет?
Ердоган с предупреждение към Украйна и Русия: Не нападайте цивилни кораби!
Глобалните застрахователни загуби от природни бедствия ще достигнат 107 милиарда долара през 2025 г.
Зетят на Тръмп се оттегля от офертата на Paramount Skydance за придобиване на Warner Bros. Discovery
Петролът поскъпва, след като Тръмп нареди блокада на санкционирани петролни танкери от и за Венецуела