Как собственици на хотели могат да увеличат възвръщаемостта на инвестицията си

Как собственици на хотели могат да увеличат възвръщаемостта на инвестицията си

Експерти с доказан опит, натрупан от работа за водещи световни хотелски вериги - AccorHotels, InterContinental Hotels Group, Jumeirah International, предлагат нова услуга, която смело си проправя път и привлича вниманието на собствениците на хотели в България. Борислав Хаджиев и Върбан Колев само за шест месеца от основаването на своята консултантска компания вече управляват два хотела в София с общо 210 стаи и екип от 155 души

- Какво накара инвеститорите да изберат вашите услуги?

- Върбан Колев: Вероятно много хотелиери знаят, че втората половина на 2016 и изминаващата 2017 г. се оказаха изключително интересни. Свидетели сме на промени в туризма както в глобален мащаб, така и в България. Най-вече в София. Благодарение на нискобюджетните авиокомпании и ръста на икономиката у нас търсенето на хотелски услуги в София се увеличи. Това, разбира се, не означава, че всеки хотел автоматично подобрява финансовите си резултати.

- Как вие можете да подобрите финансовите резултати на един хотел?

- Борислав Хаджиев: Ние намираме скрития потенциал на хотела и фокусираме нашите усилия да го развием максимално. Иновативният подход, който използваме, е сложен и динамичен процес. Изисква много търпение, ежедневно планиране и изпълнение. Строго следим ключовите показатели за ефективност, които се отразяват пряко на повишаване на възвръщаемостта на инвестицията (ROI): приходи от налични стаи (RevPar) и оперативна печалба от налични стаи (GopPar).

- Какво трябва да направи един собственик на хотел, за да се възползва от вашите услуги?

- Върбан Колев: Нещо много лесно: да разграничи инвестицията в хотела от управлението на хотела. Повечето собственици на хотели са достатъчно интелигентни и го разбират. Хотелът е недвижим имот и като такъв има норми на възвръщаемост. Управлението на хотел в днешни времена е комплексна дейност, изискваща широка палитра от компетенции, умения и решителни действия. Правилното управление на хотела увеличава възвръщаемостта на инвестицията, каквато всъщност е и крайната цел.

- Какво е препоръчително да знае човек, който е решил на инвестира в хотел?

- Борислав Хаджиев: Строителството и получаването на Акт 16 за един хотел е само една част от целия процес. Преди това има критични стъпки, които трябват да бъдат направени, и чак след това да се строи. Едно грамотно предпроектно проучване, включващо проучване на пазара, позициониране, изграждане на правилния продукт, би спестило много нерви, време и пари. Все още има хора, които дават стотици хиляди левове в интериор и оборудване само защото "видях го там и ми харесва". В същото време не планират и 1000 лв. за маркетинг, който трябва да започне още с първата копка. Хотелът е нов, работи, всички му се радват и след известно време започват да се питат какво става. Използването на систематичния подход и доказани практики трябва да надделее над емоцията. Емоцията в хотелиерството излиза много скъпо.

Интервюто е публикувано в последния брой на сп. "Мениджър"

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ