В борда на европейските лидери

В борда на европейските лидери

В борда на европейските лидери

Интервю с Жанет Захариева, главен съветник на управителния съвет на VIVACOM и член на управителния съвет на Европейската асоциация на телекомуникационните оператори

 

- Госпожо Захариева, с какво VIVACOM спечели доверието на Европейската асоциация на телекомуникационните оператори, за да бъдете поканени в стратегическото управление на престижната организация?

- Европейската асоциация на телекомуникационните оператори (ETNO) e браншова организация на водещите телеком оператори със седалище в Брюксел. Създадена през 1992 г., тя има 34 пълноправни члена, сред които Deutsche Telekom, Orange, Telefonica, Telecom Italia, Vivacom и други. Организацията има 24-годишна история.

През последните години работим много активно за развитието на единния цифров пазар (digital single market), високоскоростните мрежи за достъп до интернет и превръщането на ЕС в пълноценно гигабит общество (gigabit society). Наред с оперативната работа голямо значение за избора на VIVACOM имаше домакинството ни на годишната среща на ETNO през 2015 г. в София. Делегати бяха

70 представители на европейски телекомуникационни компании, официални лица от Европейската комисия и български политици, председатели на регулатори и колеги от сектора. Със специално обръщение участва евродепутатът Ева Паунова, която работи активно по въпроси, свързани с новите технологии и иновациите. Дневният ред на срещата беше наситен с интересни дискусии и белязан със символно събитие за вътрешния живот на ETNO - British Telecom поднови членството си след близо 10-годишно отсъствие. Успешното организиране на събитие от такъв мащаб затвърди позициите на VIVACOM като активен член на организацията, който дава добавена стойност за постигане на общите цели в сектора.

- С какво българското участие е важно сред 34-те европейски телекома, лидери в предоставянето на комуникационни услуги?

- Решенията в борда на ETNO се вземат с консенсус, независимо че организацията е обединение на конкуренти. VIVACOM като самостоятелен български оператор, работещ в изключително конкурентен и динамичен пазар, има специфичен опит, с който допринася при формиране на стратегическите позиции на ETNO. Самата аз работя вече 19 години на високи позиции в областта на

регулирането, комуникациите, медиите и новите технологии и това ми дава самочувствие и компетентна отговорност да участвам с равнопоставено мнение във визионерския управителен орган на ETNO.

- Какви цели си поставяте в тригодишния мандат като член на изпълнителния съвет?

- Част от мандата ми като представител на VIVACOM в управителния съвет на Европейската асоциация на телекомуникационните оператори съвпада с българското председателство на Съвета на Европейския съюз през първата половина на 2018 г. и това ще е един от основните приоритети в работата ми. Съветът отговаря за координацията на политиките на държавите членки в конкретни области и е много вероятно именно при българското председателство да бъде завършена новата регулаторна рамка в областта на комуникациите. Посланията, заключенията и усилията, които България може да направи, ще бъдат от стратегическо значение за развитието на цифровата икономика в целия Европейски съюз. Когато говорим за законодателство и регулации в областта на комуникациите, трябва да си даваме сметка, че всъщност става дума за онази правна рамка, която трябва да стимулира развитието на интернет на нещата (Internet of Things), "умните градове"

(smart cities) и високоскоростната интернет свързаност за всеки европейски потребител, независимо дали е жител на голям град, или на отдалечено планинско село. В тази връзка за мен като член на борда на ETNO ще е важно да бъда правилна трансмисия между потребителите на комуникационни и иновативни услуги в България и политиците, които определят мерките за развитието на цифровите услуги.

- Коя е гореща тема номер едно в дневния ред на водещите европейски оператори и каква е вашата позиция по нея?

- VIVACOM и компаниите - членки на Eвропейската асоциация на телекомуникационните оператори, са инвестирали 27 млрд. евро през 2015 г. в комуникационна инфраструктура, иновации и въвеждане на услуги от ново поколение. Същевременно изследване на Boston Consultancy Group показва, че Европа изостава спрямо Северна Америка и Азия в привличането на инвестиции за развитието на цифровите комуникации. Затова приоритет №1 в работата на всички европейски и български институции, оператори, потребителските организации и доставчици е да загърбим

остарялото законодателство, създадено да обслужва аналоговото минало, и да постигнем разумна правна основа на цифровата икономика.         

 

 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ