Да бъдеш лидер в кризата

Да бъдеш лидер в кризата

Времената на криза са онези моменти, в които доброто лидерство изпъква най-силно. Какво се случва обаче, когато от лидерите се изисква да ръководят екипите си в условия на социално дистанциране и работа от разстояние? Как може да бъде вдъхновяващ в подобна ситуация?  Ето няколко съвета:

Лидерско присъствие

Много лидери се страхуват да не реагират пресилено към даден проблем, докато други се надяват, че кризата ще се разреши от само себе си. Великите лидери обаче знаят, че по време на криза не можеш да си позволиш нито паника, нито бездействие. Важно е да запазите лидерското си присъствие, като уверите хората, които разчитат на вас, че правите всичко по силите си, за да вървят нещата безпроблемно.

Гъвкав план

По време на криза трябва да имате множество планове за действие, които трябва да бъдат достатъчно гъвкави, така че да могат да бъдат приспособени към постоянно променящото се кризисна ситуация. Лидерите, които знаят как да се адаптират, са най-успешни. В кризисната ситуация не трябва да търсите перфектните решения, а онези, които работят.

Бързи решения и бързи действия

Много ръководители се справят с работата си, следвайки максимата „изчакай и виж“. Тя обаче не е приложима в случаите на криза, когато лидерът трябва да действа бързо и решително. Затова най-добрите лидери не чакат ситуацията да се влоши значително, преди да предприемат действие. Те подхождат проактивно към нещата и правят всичко необходимо, за да подготвят хората си за кризата.

Непрестанна комуникация

Най-лошото нещо, което може да направи един лидер, е да си позволи да бъде на тъмно. Управлението на кризисните ситуации изисква непрестанна и искрена комуникация, такава, при която лидерът постоянно информира служителите си за променящата се ситуация. Ръководителите, които в тези моменти пазят тайни и не споделят цялата информация със своите подчинени, бързо губят доверието на останалите.

Позитивизъм и продуктивност

Лидерите, които остават позитивни и продуктивни по време на криза, дават добър пример на своите служители. Те им вдъхват увереност и им демонстрират, че не трябва да се отчайват дори и нещата да не изглеждат добре.

Управление на отношенията

В трудните времена е особено важно да управлявате взаимоотношенията си с останалите, било то с вашите колеги, шефове, служители или клиенти. Нещата, които казвате и правите в тези моменти, се помнят дълго, след като кризата приключи. Те могат да оставят петно върху имиджа ви, или да издигнат репутацията ви до нови висоти. В крайна сметка кризите са неизбежни, начина, по който ще реагирате на тях и по който ще бъдете запомнени зависи изцяло от вас.

............

Лоли Даскал, президент и изпълнителен директор на консултантската фирма Lead From Within, в своя блог.

Редактор: Георги Георгиев

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ