Полезните уроци от последната година

Полезните уроци от последната година

Почти две години от началото на пандемията от COVID-19 бизнесът бе принуден да промени фундаментално своите операции, а лидерите трябваше да се приспособят към новите условия на работа.

С наближаването на новата година мениджърите вече гледат към бъдещето и всички възможности, които то крие. Преди обаче 2021 г. да остане в историята, би било добре ръководителите да помислят за предизвикателствата, през които са преминали през тази година, белязана от адаптация към „новото нормално“, историческа инфлация, преминаване към хибриден модел на работа и масови рокади в работната сила.

За да получа по-добра представа върху какво са съсредоточили вниманието си лидерите през 2022 г., разговарях с няколко мениджъра за уроците, които те са научили през тази година и за това как ще ги използват през следващата, споделя Марсел Шванц в авторска публикация за Inc.com. Следват откритията и обобщенията от тези разговори

Отдайте заслуженото на служителите си и инвестирайте в техните умения

„2021 г. ни изправи пред значителни предизвикателства – от масовото напускане до недостига на работна ръка. Това принуди много лидери, включително и мен, да научат по трудния начин урока за отдаването на благодарност на служителите. Не е достатъчно просто да казвате на служителите си, че цените приноса им, но и да го показвате чрез конкретни действия и инициативи“, казва Майкъл Хансен, главен изпълнителен директор на Cengage Group - глобална компания за образователни технологии.

По думите му инвестирането в кариерите на служителите създава култура на постоянно учене.

„Чрез предоставянето на възможности за придобиване на нови умения и познания на всички нива на работа, лидерите показват, че са ангажирани с дългосрочното професионално развитие и успеха на своите служители. Крайният резултат са едни по-продуктивни и лоялни работници, както и по-добри бизнес резултати“, казва той.

Създайте работно място, водено от ясна мисия

„Като бизнес лидери нашата колективна отговорност е да отделим внимание на онези неща, отвъд финансовите показатели и стойността за акционерите, поставяйки цели, фокусирани върху благото на нашите служители, общности и планетата като цяло.“, казва Даниел Янис, главен изпълнителен директор на Checkr.

Според него това е не само правилният подход от морална гледна точка, но и от чисто прагматично гледище.

„Когато служителите имат някаква по-голяма мисия, която да преследват, те са по-сплотени и ефективни в работата си. Време е ние, лидерите, да поставим тази философия на първо място“, казва той.

Бъдете съпричастни активни слушатели

„Последните две години ни научиха, че нуждите на служителите непрекъснато се променят. За да създадем работна среда, в която се обръща внимание на нуждите на всички, лидерите трябва да изслушваме нашите служители по-често. Гледайки към 2022 г., когато много компании ще преминат по-трайно на хибриден модел на работа, лидерите трябва да запазят установените канали на комуникация, за да бъдат активни слушатели“, казва Джеф Кейтс, главен изпълнителен директор и президент на Achievers.

Кейтс дава пример с поддържането на политика на отворена врата и честите разговори със служители, които оказват позитивно въздействие върху условията на работа.

„Шевовете не могат да си позволяват да игнорират нуждите на служителите и да не предприемат действия, отговарящи на тях“, казва Кейтс.

Въпреки че не можем да прогнозираме точно какво ще се случи през предстоящата година, тези няколко съвета най-вероятно ще помогнат на лидерите да се представят по-добре през 2022 г., каквото и да ни донесе тя.

…………………

Марсел Шванц, основател на Leadership From the Core, за Inc.com

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ