Защо великите лидери залагат на необичайното?

Защо великите лидери залагат на необичайното?

Иновациите рядко възникват от линейни пътища или подредени организационни схеми. Те идват чрез сблъсък. Това се случва, когато разнообразен набор от знания, опит и дисциплини се сблъскат достатъчно силно, за да предизвикат нещо ново. Няма как да създадете тази искра, наемайки множество специалисти с идентични автобиографии и индустриален опит. Ще имате надежда да я създадете, ако наемате хора, които мислят различно, четат различно и живеят различно. Хора, които са изследвали необичайни теми и са поставяли под въпрос утвърдени конвенциите.

Наемане на хора с уникални перспективи и произход

Вземете за пример изобретяването на сензорния екран. Докато днес се възхищаваме на смартфоните си, лесно може да забравим, че екранната технологията, чувствителна на допир, не е намерила своя старт в Силициевата долина. Тя е започнала през 60-те години на миналия век с човек на име И. А. Джонсън от Кралския радарен институт в Англия, който е изучавал системи за контрол на въздушното движение. Целта му не е била потребителска електроника. Тя е била безопасност, скорост и дизайн на интерфейси в среда с високи залози. Това познание се е развивало в продължение на десетилетия, пресичайки индустрии и дисциплини, докато някой не е казал: „Хей, това би работило чудесно на смартфон.“

Не можете да създадете такъв скок с екип, който работи в една и съща област от десетилетие. Компаниите казват, че искат иновации, но често имат предвид това само в рамките на строги граници. „Мислете извън кутията“, казват лидерите – но само ако кутията носи тримесечна възвръщаемост на инвестициите. Истината е, че иновациите първоначално може да изглеждат нелогични и объркани, преди да изглеждат брилянтни. Изучаването на отровен гущер може да изглежда като загуба на бюджет за научноизследователска и развойна дейност, докато не се превърне в лекарство, което трансформира милиони животи. Да оставите някой да работи по странна идея в ъгъла може да изглежда неефективно, докато тя не се превърне във вашата следваща продуктова линия.

Научете се да цените опита и интересите

Ако сте лидер, започнете да цените интелектуалния диапазон. Наемете химика, който е завършил и философия. Повишете маркетолога, който прекарва уикендите в изграждане на „Направи си сам“ роботи. Слушайте тихия анализатор, който чете спекулативна фантастика и поставя под въпрос вашите предположения. Това не са разсейващи фактори. Те са суровина. Креативността не идва само от експертизата в областта. Тя идва от рекомбинирането на това, което знаете, с това, което никой друг не се е сетил да погледне.

 Това се случва само когато лидерите дават на хората пространство и разрешение да изследват. Не само 20 процента от времето им или веднъж годишно на някакво събитие, а като част от културата. Любопитството не може да бъде привилегия. Трябва да е приоритет.

Колко от настоящите ви системи възнаграждават изследванията? Колко често насърчавате междуфункционални сблъсъци? Кога за последен път някой беше похвален не за това, че е изпълнил това, което се очаква от него, а за това, че е последвал идея, която е звучала малко налудничаво?

Ако отговорът е рядко, пропускате следващото голямо нещо. Иновацията не чука на входната врата с костюм и вратовръзка. Работата не е да я опитомите. Тя е да осъзнаете, че брилянтността често носи странни костюми, а вие трябва да изградите култура, готова да я посрещне.

………………..

Андреа Олсън, автор на „What to Ask: How to Learn What Customers Need but Don’t Tell You“, за Inc.com

Превод и редакция: Георги Георгиев

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ