Най-важните клиенти за всеки бизнес

Най-важните клиенти за всеки бизнес

Най-важните клиенти за всеки бизнес

Множество анализи на работната среда през последните три десетилетия стигат до едно и също заключение – хората не напускат компании, а мениджъри. За да противодействат на този проблем, лидерите, мениджърите и всички хора на позиции на власт първо трябва да разберат какво всъщност кара хората да си вършат добре работата.  За целта те трябва да се изправят пред няколко истини за успешното лидерство, които не всички обичат да чуват.

Трябва да поставят служителите си на първо място (да, даже пред клиентите)

Ролята на всеки лидер на първо място е да служи на своите подчинени, които от своя страна отговарят за доброто потребителско изживяване. Великите лидери осъзнават, че най-важните им клиенти са техните служители. Ако ръководителите се грижат добре са своите подчинени и полагат усилия за тяхното обучение и овластяване, те ще бъдат напълно ангажирани с работата си. Това ще им позволи да се погрижат за втория най-важен клиент на компанията – хората, които купуват нейните продукти и услуги.

Трябва да им възлагат смислени задачи

Според прочуване на Atlassian State of Teams 49% от работниците страдат от ниски нива на енергия на работното място, тъй като не намират смисъл и цел в работата си. Докато шефовете често гледат на показатели като приходи и продажби като на мерни единици за успех, истинското постижение е внасянето на смисъл в работата, който позволява на служителите да изградят връзка с това, което правят, и да разбират мотивите зад всяко бизнес решение.

Трябва да намалят чувството за самота в работата

Питате се, какво общо има това с лидерството в ерата на COVID-19? Всичко. 36% от респондентите в скорошно проучване споделят, че се чувстват самотни „често“ или „почти през цялото време“, докато са на работа. Лидерите носят чисто човешката отговорност да намалят чувството за самота в този често напълно изолирания свят на работата от разстояние. Добра начална стъпка е изграждането на общност (за да не използваме по-клишираната и може би пресилена дума „семейство“) и насърчаването на чувството за принадлежност у всички членове на екипа. Когато хората виждат себе си като част от нещо по-голямо и имат по-чести контакти с колегите си, те са по-щастливи и ангажирани в своята работа.

Трябва да внесат човечност в работата

Пандемията принуди лидерите да демонстрират уязвимостта и да покажат ново ниво на човечност и автентичност в работната. Брад Хилиър, главен изпълнителен директор на Re-Bath, с радост прие тази промяна в стила на управление. „Като споделяте с подчинените си големите въпроси пред фирмата, обсъждате с какво се борите, молите за помощ и говорите искрено, вашият екип ще ви отвърне  със същата автентичност и откритост. Тогава ще можете да работите заедно и ефективно по откриването на креативни решения на всички проблеми“, обяснява той.

Това, което търсят работниците, е лидер, който не оставя човечността си на прага на вратата. Макар и винаги да са били от ключово значение за успешното лидерство, пандемията извади на преден план уязвимостта и съпричастността като принципи, върху които трябва да се гради управленския стил на всеки мениджър.

„Емоциите, предизвикани от пандемията, засегнаха всички. Лидерите бяха принудени да разберат и управляват начина, по който те се отразиха на самите тях и на техните екипи. Това доведе до предприемане на действия с повече емпатия и съответно до по-добри резултати“, категоричен е  Хилиър.

………………

Марсел Шванц, основател на Leadership From the Core, за Inc.com

Превод и редакция: Георги Георгиев

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ