Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|Игра на проценти

Намалението от 10% е толкова широко използвано в електронната търговия, че вече сякаш се приема за даденост. Търговците се стремят да накарат купувачите да спрат да изоставят количката си за пазаруване и да не купуват от конкурентите, а намаленията са неизменна част от тази борба.
- Предлагам намаление от 10%
- Ти предлагаш 15% намаление
- Предлагам 20% намаление
- Ти предлагаш 25%
Така този цикъл продължава до момента, в който се окаже, че целите за печалба са пренебрегнати в името на продажбата, но „проблемът със състезанието към дъното е, че можеш да го спечелиш“, както казва маркетологът Сет Годин.
Правилният начин да прилагате намаленията
Трябва да сте наясно, че невинаги подходът с процентите е най-атрактивен или доходоносен.
Ето две алтернативи:
1. Купи продукта х, вземи продукта y безплатно
2. Сваляне на действителна сума от цената
Скритата печалба от намаленията
При добри маржове на печалба често е по-изгодно да дадете безплатен продукт, отколкото отстъпка. Например ако при покупка над 100 лева давате бонус, чиято продажна цена е 8 лева, карате потребителя да мисли, че приема добра оферта. Същевременно обаче вие сте заплатили значително по-малко или нищо, за да се сдобиете с въпросния безплатен артикул.
Проценти срещу суми
В книгата си „Заразно“ Джона Бергер говори за „правилото на 100-те“. „Правилото на 100-те казва, че под 100 долара процентните намаления изглеждат по-големи от абсолютните. Над 100 долара обаче нещата се обръщат – тогава абсолютните намаления изглеждат по-големи от процентните“, пише той.
Намаление от 10% на продукт от 90 долара изглежда атрактивно, но когато продуктът струва 100 долара, процентното намаление вече изглежда по-малко атрактивно. Позиционирайки 10 долара намаление вместо 10%, привличате повече внимание. Това важи и при по-големи отстъпки. Например ако продавате нещо за 300 долара, не казвайте, че ще го намалите с 50%, а че сваляте 150 долара от цената. Това ще накара потребителите да купуват по-бързо.
Разбира се, целта не е да правите отстъпки постоянно, но да са възможно най-ефективни, когато решите да ги приложите. Следвайки тези съвети, ще максимизирате резултатите си, защото дори и математиката да казва, че всички оферти са равни, все пак зависи как ги представяте.
По материал на Никлас Гьоке за Medium.com
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Томислав Дончев: Конкурентоспособността идва от знанието
Технологии |Първи сняг на Витоша. Столична община опесъчава пътищата (Снимки)
Общество |Агентите на ФБР: Спирането на работата на правителството застрашава националната сигурност
Свят |Digital age: Техно пробиви и открития
Технологии |Гърция сваля цените на 1000 стоки от първа необходимост в супермаркетите
Икономика |Лондон изпадна от Топ 20 на световните пазари за първично публично предлагане
Финанси |Белият дом замрази 26 милиарда долара за щатите, управлявани от Демократическата партия
Политика |Времето: Силен вятър с дъжд, а в планините и от сняг, носи захлаждане
България |Учени за първи път създават ембриони от ДНК на човешка кожа
Наука и Здраве |На днешната дата, 2 октомври. Рождениците днес
На днешната дата |Нови директиви пред генералите: Военни сили за бързо реагиране ще потушават граждански безредици в САЩ
Свят |ДСБ предлагат паркоместата в сградите да получат отделна имотна партида
Политика |Планината на седемте цвята: Перуанската звезда на Instagram
Любопитно |ADVERTORIAL

Официално отвори врати AYA Estate Vineyards – първата в България и региона винарна и галерия за съвременно изкуство

Vivacom с три отличия от престижния конкурс Forbes HR & Employer Branding Awards 2025

Коментари
Няма въведени кометари.