Как го правят най-добрите: 5 маркетинг урока от Netflix

Как го правят най-добрите: 5 маркетинг урока от Netflix

Основан през 1997 година от двама приятели, Рийд Хейстингс и Марк Рандолф в Калифорния, Netflix стартира като услуга за наем на филми на DVD носител, доставяни по домовете. Това, което го отличава от останалите услуги, е, че филмът може да остане в един човек толкова, колкото той поиска, а когато го върне, е възможно да заяви следващ.

Услугата се е променяла неколкократно през годините – от предлагане на по-ниска такса при месечен абонамент, през стартиране на стрийминг онлайн до продуцирането на авторски филми и предавания носители на награди „Еми“ и „Оскар“. Днес абонатите на Netflix са над 140 млн. души в 190 държави, а това налага и следването на конкретна маркетингова стратегия. Ето какво можем да научим от нея.

Хуморът е задължителен

Винаги съм вярвал, че хуморът в рекламата може да генерира тонове ангажиране, ако е използван правилно и уместно. Използването му крие определен риск, защото едно и също нещо се възприема по различен начин от потребителите и е съвсем естествено да не бъде забавно за всички. Netflix обаче се осмелява да използва хумора, за да изгради по-стабилна връзка с потребителите си.

Миймовете са най-големият подарък за маркетинга в социалните медии

Ще повярвате ли, ако ви кажа, че профила на Netflix в „Туитър“ е създаден за миймове? Ако вече сте го виждали, вероятно сте забелязали колко често публикуват такива и колко ангажиране трупат.

Туитовете им не са спонсорирани, почти не използват хаштагове, емоджита или фрази, популярни сред милениалите. Същевременно обаче са много завладяващи и е трудно просто да ги подминеш, без да реагираш някак.

Оценявайте потребителите си за това, че са избрали вас

Netflix публикува забавни постове на своите собствени последователи и подкрепя създаването на съдържание. Платформата дава положителна оценка на потребителите и им обръща внимание. Именно затова е толкова популярна – в крайна сметка всеки иска да бъде похвален и харесан.

Ангажирайте потребителите

В социалните мрежи стрийминг платформата използва всеки възможен начин да взаимодейства с потребителите – анкети, ангажиращи въпроси, следене на отговорите... По този начин хората се впускат в дискусия по редица теми.

Персонализирайте посланията си

Netflix следи поведението на потребителите си, докато сърфират. Ако сте абонат на услугата, вероятно знаете, че всички имейли и известия, които получавате, са персонализирани, в зависимост от информацията, която вече е събрана за вас. Макар че е спорно дали трябва да събира браузър данни, Netflix ги използва, за да подобри потребителското изживяване.

Дизайнът на имейлите е семпъл и директен, с изчистен call-to-action бутон и без излишни препоръки и описания.

Адаптирайте качествено съдържание и релевантни маркетингови стратегии. Следвайте успешния пример на Netflix – вашата маркетингова стратегия трябва да е иновативна, да приветства промяната, да се придържа към качество, релевантност и оригиналност. Оценете подобаващо това, че са потребителите са избрали вас пред конкурентите ви.

Ари Вивеканандараджа за Medium.com

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ