Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|Как го правят най-добрите: 5 маркетинг урока от Netflix
Основан през 1997 година от двама приятели, Рийд Хейстингс и Марк Рандолф в Калифорния, Netflix стартира като услуга за наем на филми на DVD носител, доставяни по домовете. Това, което го отличава от останалите услуги, е, че филмът може да остане в един човек толкова, колкото той поиска, а когато го върне, е възможно да заяви следващ.
Услугата се е променяла неколкократно през годините – от предлагане на по-ниска такса при месечен абонамент, през стартиране на стрийминг онлайн до продуцирането на авторски филми и предавания носители на награди „Еми“ и „Оскар“. Днес абонатите на Netflix са над 140 млн. души в 190 държави, а това налага и следването на конкретна маркетингова стратегия. Ето какво можем да научим от нея.
Хуморът е задължителен
Винаги съм вярвал, че хуморът в рекламата може да генерира тонове ангажиране, ако е използван правилно и уместно. Използването му крие определен риск, защото едно и също нещо се възприема по различен начин от потребителите и е съвсем естествено да не бъде забавно за всички. Netflix обаче се осмелява да използва хумора, за да изгради по-стабилна връзка с потребителите си.
Миймовете са най-големият подарък за маркетинга в социалните медии
Ще повярвате ли, ако ви кажа, че профила на Netflix в „Туитър“ е създаден за миймове? Ако вече сте го виждали, вероятно сте забелязали колко често публикуват такива и колко ангажиране трупат.
Туитовете им не са спонсорирани, почти не използват хаштагове, емоджита или фрази, популярни сред милениалите. Същевременно обаче са много завладяващи и е трудно просто да ги подминеш, без да реагираш някак.
Оценявайте потребителите си за това, че са избрали вас
Netflix публикува забавни постове на своите собствени последователи и подкрепя създаването на съдържание. Платформата дава положителна оценка на потребителите и им обръща внимание. Именно затова е толкова популярна – в крайна сметка всеки иска да бъде похвален и харесан.
Ангажирайте потребителите
В социалните мрежи стрийминг платформата използва всеки възможен начин да взаимодейства с потребителите – анкети, ангажиращи въпроси, следене на отговорите... По този начин хората се впускат в дискусия по редица теми.
Персонализирайте посланията си
Netflix следи поведението на потребителите си, докато сърфират. Ако сте абонат на услугата, вероятно знаете, че всички имейли и известия, които получавате, са персонализирани, в зависимост от информацията, която вече е събрана за вас. Макар че е спорно дали трябва да събира браузър данни, Netflix ги използва, за да подобри потребителското изживяване.
Дизайнът на имейлите е семпъл и директен, с изчистен call-to-action бутон и без излишни препоръки и описания.
Адаптирайте качествено съдържание и релевантни маркетингови стратегии. Следвайте успешния пример на Netflix – вашата маркетингова стратегия трябва да е иновативна, да приветства промяната, да се придържа към качество, релевантност и оригиналност. Оценете подобаващо това, че са потребителите са избрали вас пред конкурентите ви.
Ари Вивеканандараджа за Medium.com
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.