Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|Още една „задача за вършене“
Адам Бронстийн е основател на агенцията Pen Name Consulting, която предлага услуги в сферата на маркетинга, брандинга и създаването на съдържание. Редом с това, му остава време да споделя опита си и с читателите на Entrepreneur.com в специалната си рубрика за въпроси от предприемачи.
Днес Лиза от Оклахома пита: Току-що основах компанията си, но се затруднявам с това да се свържа с първите ми клиенти. Помощ!
Отговор: Преди да стартирам бизнеса си, бях журналист. И правило номер едно при писането е да познаваш публиката си.
Много фактори ще определят колко е добър един разказ. Някои неща са извън контрола ти, като например какво заглавие ще постави редакторът на текста. Но това, което със сигурност можеш да контролираш, са задаваните въпроси и това откъде намираш информация, за да създадеш текста си.
Преди се шегувах, че писането е работа от две части. Първо трябва да се разровиш като миньор – ако искаш злато или диамант, трябва да копаеш по-надълбоко. Второ, полирането, или писането, получава цялата слава.
При създаването на клиентска база нещата не са много по-различни. Искате да разкажете историята зад бранда си, но преди да започнете да полирате маркетинговите си кампании, трябва да покопаете, т.е. да проучите аудиторията си.
Да се свържете с нея е по-трудно от всякога, заради шума на социалните медии и другите дигитални платформи. Анкетите и формите за попълване на са достатъчни за това да разберете добре таргет групата си. Ако имате възможност, осъществете личен контакт, в който да чуете тона на гласа, да видите реакциите им. Повечето хора пропускат тази част, защото отнема много време. В много от проучванията на пазара е включен въпросът защо един клиент си е купил продукта или услугата, предлагана от бранда, но на него хората отговарят с нещо, което компанията обикновено иска да чуе.
За човешките навици има една техника, наречена „задачи за вършене“, която изисква интервюиране на потенциален клиент, с цел разбиране на неговите потребности и желания. Такъв разпит трябва да бъде извършен от човек, способен да води интервю, да направи точните заключение от него и да даде правилната посока, в която бизнесът ви да се насочи. Преди години в консултантската ми компания наех най-добрия експерт, който познавам в тази област, и заедно свършихме страхотна работа.
Вместо да определя функциите, които хората искат да има продуктът или услугата ви, този метод ще помогне да разберете социалните и емоционалните характеристики на потребителя.
Веднъж щом разберете какви са задачите ви и основните ви клиенти, ще ви бъде по-лесно да продължите с „полирането“ – ефективните реклами и осигуряването на ангажиране в платформите, където най-вероятно са вашите таргет групи.
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.