Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|Личното отношение ще бъде ключово в маркетинга
Какви са най-успешните маркетингови кампании в България за последната година? Какво ще се промени в маркетинга през 2018 г.?
На тези въпроси предлага отговори поредица от интервюта в раздела за маркетинг на сайта ни, с победителите в тазгодишния конкурс BAAwards, организиран от Българската асоциация на рекламодателите (БАР).
Конкурсът за поредна година отличи най-успешните и работещи маркетингови инициативи у нас. През 2017 г. той се проведе под мотото "Raising the БАР" - вдигане на летвата.
Продължаваме да представяме кратки интервюта с победителите - част от най-добрите маркетолози в България. Участник днес е Диана Ангелова.
...........
- Г-жо Ангелова, Декатлон България спечели отборна награда на БАР през 2017 г. в категорията за активиране на бранд, за инициативата "Decathlon Box Office". 170 фирми се регистрираха в първите 7 дни. Как се роди идеята на тази кампания? Чрез какви методи я реализирахте?
- От откриването на Декатлон България през 2014 г. стратегията на компанията ни е да предлага спортни продукти с най-добро съотношение качество/цена. Вярваме, че качеството на продуктите ни говори само за себе си и няколко години разчитахме на най-добрата реклама в дългосрочен план, а именно тази от уста на уста. Безплатните събития, които провеждаме ежеседмично във всички наши магазин и представянето на нови спортове все още е основна част от стратегията и мисията ни да направим спорта достъпен за възможно най-много хора.
Макар и не особено мащабни, активностите ни винаги са били насочени към спорта, разнообразието, ползите и радостта от него.
"Decathlon Box Office" се роди именно от идеята да вдъхновим повече хора да спортуват. Натовареното ежедневие и многобройните ангажименти са една от основните причини, поради която работещите хора нямат време и енергия за спорт. Предложихме решение за това как ежедневната работа в офиса да бъде по-приятна и динамична, като същевременно показахме, че спорт може да се практикува дори на работното място.
(Продължава на страници 2 и 3.)
Изключително щастливи сме, че партньорите ни от All Channels Communications усетиха и разбраха нашето ДНК и заедно не позволихме тази кампания да се превърне в трескаво отчитане на резултати от продажби, количества или друго. За нас беше важно да предизвикаме работещите хора да се движат повече, да им покажем, че време за спорт винаги има и да популяризираме мисията на Декатлон, а именно да правим спорта достъпен навсякъде и за възможно най-много хора.
Комуникацията на кампанията беше предимно онлайн, като създадохме уебсайт, на който броят на ударите по боксовата круша на двата отбора можеха да бъдат проследявани в реално време. Видеото беше изключително забавно и иронично. Интересът беше зашеметяващ, което отдавам основно на състезателния елемент, както и на закачливите асоциации (боксовата круша, готова да поеме всеки удар напрежение).
Изводите от кампанията не ни изненадаха, а напротив насърчиха ни да организираме все повече спортни събития и кампании, с които да провокираме хората да спортуват и да откриват ползите и радостта от спорта.
- Каква според вас беше 2017 г. за маркетинга?
За търговците с физически и онлайн магазини многоканалната рекламна кампания е задължителна. Не можем да разделим клиентите и потребителите си на такива, които пазаруват във физическите магазини и такива, които пазаруват само онлайн. Потребителите трябва да получават кохерентна информация и послания както дигитално, така и физически.
2017 е годината, в която доброто интерактивно съдържание, видеото и посланиците на бранда придобиха значението, което заслужават. Маркетинговите стратегии дори в България започват да се насочват много повече към дигиталнте канали и все по-малко към традиционнте, въпреки че както споменах и по-горе, интегрирането на канали е изключително важно за успеха на една кампания.
Фактът, че повече от половината от потребителите използват мобилни устройства ни помогна да сме по-креативни в разработването на нови и интересни формати в социалните мрежи и като цяло.
- Бихте ли споделили прогноза – какво ще се промени в маркетинга през 2018 г.?
Все повече компании инвестират в методи и софтуери за анализиране на Големите данни (Big Data) и вярвам, че това е верният път. Всичко, което правим, без значение дали е онлайн или офлайн, оставя дигитални следи. Прозрачността и правилното използване на тези данни ще ни позволи маркетинговите ни съобщения да са с все по-точно, ненатрапчиво и интересно съдържание.
Разбира се, социалните мрежи и промените, които се задават, ще ни накарат да сме все по-креативни, но и все по-близо до потребителите си по автентичен, честен и прозрачен начин.
В нашия все по-дигитален свят на чатбот услуги и автоматизирани обаждания личното отношение е ключово за това да запазим връзката с потребителите. Персоналният подход и релевантното съдържание, което комуникираме създава връзка, която не бива да губим, а напротив да разиваме и заздравяваме.
Смятам, че клиентът не е "крал" и не иска да бъде винаги прав, напротив той иска да получи съвет и да бъде наш приятел.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.