Най-важните две съставки на радио рекламата

Най-важните две съставки на радио рекламата

Когато компаниите планират маркетинг, радиото често е изключвано от списъка им от медийни канали. В същото време радиоспотовете може да бъдат високо ефективен инструмент за достигане до целевия пазар. Те може да са явно, успешно средство за рекламиране, ако са изработени правилно, както и изключително разочароващи, ако са направени не както трябва.

Първата стъпка за всяка фирма, решила да прегърне радиото като своя медия и да му гласува доверие, е в това ръководството й да разбере много добре и в детайли как радио рекламата работи. За да бъдете успешни чрез тази медия, трябва да следвате две неща: ясно съобщение и постояноство.

Най-голямата грешка, която компаниите правят, е да мислят, че 60 секунди ефирно време означава, че трябва максимално да се възползват от него и да наблъскат колкото може повече излъчена информация. Реклами като тези стават натоварващи, объркващи и скучни. Те карат хората да ги заглушават, което прави похарчените рекламни пари безсмислени.

Поставете се в ролята на слушателя. Пуснете радиопрограма и се заслушайте в рекламите в нея. Обърнете внимание на тези, които успяват да грабнат вниманието ви и на останалите, които слушате, но не чувате. След това се замислете защо първите ви въздействат така. Ако конкурент има успешен радио спот, чуйте го и разберете какво се харесва в него на аудиторията, към която и вие се стремите.

Добрата реклама не разказва истории, тя създава

С постоянство в излъчването съобщението ви ще бъде чуто. Ако се фокусирате върху един или два предлагани от вас продукта или услуги ще сторите най-добре. Ако в бъдеще желаете да рекламирате други ваши предложения, създайте втора, трета, отделна реклама за тях. След това ги сложете в ротация с първата и така ги редувайте. Правейки това ще извършите един от успешните трикове в радио рекламирането и ще ви излезе по-малко пари. Всяко от съобщенията трябва да бъде излъчвано достатъчно пъти, за да може да се регистрира от публиката.

Хората се придвижват вътре и извън вашия таргет пазар постоянно. Ето защо, да бъдете в ефир постоянно ще създаде повече популярност и по-траен отпечатък в ума на слушателите и потенциални купувачи. Смята се, че обикновено човек трябва да чуе една радио реклама 20 пъти или повече, за да я разбере добре, да я запамети и да различи продукта в процеса на покупка. Ако телефонът на фирмата ви започне да звъни, ще знаете, че сте си свършили работата с радио рекламата добре. От друга страна, ако не можете да си позволите да се фокусирате само върху един продукт или услуга и да закупите правилно рекламно време, в което спотът ви да се върти постоянно, може би е най-добре да се насочите към различен канал, за да рекламирате.

Матю Торън коментира темата в сайта YoungEntrepreneur

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

5-минутно упражнение може да удължи вашия живот и да ви направи по-успешни
Полша спря търговски трафик за 25 млрд. евро между ЕС и Китай със затварянето на границата с Беларус
Слънцето се "събужда" и НАСА не знае причината
Смятана за изгубена от 400 г. картина на Рубенс е открита в имение в Париж
Над 127 млн. пътници е превозило столичното метро през 2024 г.
ChatGPT ще използва система за проверка на възрастта след смъртта на тийнейджър
Работна ръка под наем: устойчиво решение или временна мярка за икономиката?
Имате лош шеф? Ето как да се справите