Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|Нефтът на новата ера
Започнете с изграждането на 360-градусов дигитален маркетингов образ на клиента, съветва Николай Неделчев, изпълнителен директор на Publicis One за България
- Господин Неделчев, какви нови възможности за бизнес растеж и конкурентоспособност осигуряват софтуерните инструменти за онлайн маркетинг?
- Събирането и използването на големи масиви от данни (Big Data), както и включването им в маркетинговата стратегия е страхотна първа стъпка в дигиталната трансформация на всеки бизнес, която позволява вземането на стратегически решения в реално време и възможности за оптимизация на онлайн кампании и бюджети.
Де факто данните са "нефтът" на дигиталната ера. Истината е, че колкото повече данни събира една фирма за своите потребители (по възможно най-прозрачен начин и с нужното позволение), толкова повече възможности излизат за подобряване на нейните продукти и услуги и за преживяването на човека, който ги използва.
А за нашия бизнес това е ключово. Знаейки какво и къде търсят нашите потребители, както и на какви теми говорят онлайн, може да ни помогне да променяме услугите, ако виждаме, че те не отговарят на времената, в които живеем. Това е добра първа стъпка за дигитална трансформация. И не е възможна без анализа на данни.
- Какъв вид компании биха могли да се възползват от предимствата на тези технологии?
- В сферата на онлайн маркетинга става все по-ясно следното: компаниите, които първи съумеят да надградят и отличат своите марки, ще наложат нови правила в отношенията си с потребителя отвъд рационалното - именно там, където се води и голяма част от битката за клиенти.
Онези, които не успяват поради прекаления фокус върху себе си, трудно ще изградят имиджа на разбиращ, адекватен на днешната реалност бранд. С една дума, ще се провалят. Това на практика означава, че всяка компания, независимо от своята сфера на дейност и размер, ще трябва да се бори за диференциация чрез предлагането на по-персонализирани, по-адекватни и по-контекстуални решения за своите потребители.
Инструменти като Hybris Marketing на SAP, на които сме официален партньор за България, позволяват сегментирането на големи бази данни, извличането на полезна информация за всеки един сегмент от настоящи или потенциални клиенти и чрез Artificial Intelligence предлагат на потребителя най-релевантната оферта за продукт или услуга.
- Какви практически съвети бихте дали на една компания, която иска да изгради дигиталната си маркетингова стратегия?
- За да разбере една компания данните, е добре първо да ги дефинира. Big Data е просто цифрово, абстрактно представяне на нещата, които се случват в реалния свят. Big в случая означава такъв обем от данни, какъвто един-единствен човек не би могъл да разчете без намесата на технология. Технологията събира данни от различни източници, които по принцип са затворени и често гледани поотделно. Те не показват цялата картина за потребителя. И затова изграждането на 360-градусов образ на клиента трябва да е първата стъпка. Бизнесът трябва да вижда важните действия на потребителите и да ги анализира в реално време. Затова трябва да наеме хора, които имат опит с боравенето на Big Data - т.нар. анализатори на данни и опитни дигитални стратези, които да изградят модел въз основа на информацията, която е извлечена от самия инструмент.
- Какъв е пазарният потенциал за решения като SAP Hybris Marketing в Централна и Източна Европа?
- Пазарният потенциал е огромен. Данните, които събират компаниите, може да бъдат анализирани чрез потребителски мнения и настроения, т.нар. sentiment analysis (анализ на нагласите), и да им помогнат да персонализират взаимодействието с потребителя, което ще доведе до повече продажби както чрез привличане на нови клиенти, така и чрез cross & upsell на съществуващи продукти.
Advertorial: Начо Стригулев, Венцислав Савов
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.