Какво ново на тазгодишния рекламен фестивал в Кан

Какво ново на тазгодишния рекламен фестивал в Кан

40 133 заявки за участие са били подадени в тазгодишното издание на най-престижния конкурс за реклама и маркетингови комуникации в света - международния рекламен фестивал в Кан. Това посочват организаторите в прессъобщение. 

Интересът е рекорден. По думите на Филип Томас, изпълнителен директор на Lions Festivals, той показва, че рекламната индустрия вярва в силата на креативността, която по принцип се оценява от журито на фестивала, и че бизнесът смята, че творчеството е задвижваща сила. Наградата "Златен лъв" от Кан и останалите отличия на събитието остават мерило за най-добрата проява на творчеството в рекламата.

"Вълнуващо е да виждаме рекламодателите по света да полагат усилия и да изискват от агенциите си партньори да произвеждат истински забележителни неща. И да виждаме, че имат увереността да представят тези неща на Cannes Lions, за да се състезават на световната сцена", продължава Томас. 

Категориите на надпреварата, в които са подали документи за участие забележимо повече кандидати, са "Творческа ефективност" на рекламата, където се състезават двойно повече кампании спрямо миналата година, "Рекламен филм" - с ръст от 8%, "Брандирано съдържание и забавление" (+18%) и "Филмово изкуство" (+6%). 

Намалели са заявките за участие в категориите "Печатна реклама" и "Външна реклама". В категорията "Радио" подалите документи също са по-малко от миналата година - за поредна година. 

Новата категория на фестивала тази година е Glass Lion: The Lion for Change. Тя ще отличи рекламата, свързана с неравенството между половете или предразсъдъците срещу жените в бизнеса. За нея ще се състезават 166 кампании, заявени за участие. Всички приходи ще бъдат дарени за благотворителност на дружество, избрано от десетима от делегатите на фестивала. 

Ще бъдат проведен и Lions Health - глобален криейтив фестивал за комуникации за здравеопазването. В него ще се състезават 1862 рекламни инициативи от света. Провежда се за втора поредна година и има 30% ръст в заявките. Директорът Луис Бенсън отдава покачването на нарастващата увереност на творческата индустрия, че трябва да работи в ограничени срокове. 

Ще се проведе и Lions Innovation - нов фестивал във фестивала, който ще разглежда отношението на рекламата към големите обеми от данни, технологиите и креативното пресичане. 226 рекламни акции ще се състезават за неговите награди в категорията му "Иновации", 619 в категорията "Творчески данни". Япония, Великобритания, САЩ и Германия са много активни в този аспект. "Има много силен старт на фестивала и това е символично - показва, че рекламната индустрия се пренасочва, като данните и технологиите се използват като необходими творчески инструменти", коментира Тери Савидж, председател. 

Тазгодишният международен рекламен фестивал в Кан, Франция, ще се проведе между 21 и 27 юни. 366 рекламни експерти от света ще се срещнат на събитието, за да видят и обсъдят най-доброто и най-новото от рекламната индустрия по света. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Кая Калас: Нарушаването на румънското въздушно пространство от руски дронове е неприемливо
Росен Желязков: Има взети мерки за защита на въздушното ни пространство
Френският фермерски синдикат FNSEA призова за национален протест на 25 септември срещу Меркосур и митата на САЩ
Конференциите все още могат да донесат огромна възвръщаемост на инвестициите
Германските компании страдат от слабо интернет покритие въпреки милиардните инвестиции
На днешната дата, 15 септември. Рождениците днес
Златното правило на дядо, превърнало внука му в един от най-влиятелните хора на планетата
3 необичайни, но ефективни начина да откажете цигарите