Какво ново на тазгодишния рекламен фестивал в Кан

Какво ново на тазгодишния рекламен фестивал в Кан

40 133 заявки за участие са били подадени в тазгодишното издание на най-престижния конкурс за реклама и маркетингови комуникации в света - международния рекламен фестивал в Кан. Това посочват организаторите в прессъобщение. 

Интересът е рекорден. По думите на Филип Томас, изпълнителен директор на Lions Festivals, той показва, че рекламната индустрия вярва в силата на креативността, която по принцип се оценява от журито на фестивала, и че бизнесът смята, че творчеството е задвижваща сила. Наградата "Златен лъв" от Кан и останалите отличия на събитието остават мерило за най-добрата проява на творчеството в рекламата.

"Вълнуващо е да виждаме рекламодателите по света да полагат усилия и да изискват от агенциите си партньори да произвеждат истински забележителни неща. И да виждаме, че имат увереността да представят тези неща на Cannes Lions, за да се състезават на световната сцена", продължава Томас. 

Категориите на надпреварата, в които са подали документи за участие забележимо повече кандидати, са "Творческа ефективност" на рекламата, където се състезават двойно повече кампании спрямо миналата година, "Рекламен филм" - с ръст от 8%, "Брандирано съдържание и забавление" (+18%) и "Филмово изкуство" (+6%). 

Намалели са заявките за участие в категориите "Печатна реклама" и "Външна реклама". В категорията "Радио" подалите документи също са по-малко от миналата година - за поредна година. 

Новата категория на фестивала тази година е Glass Lion: The Lion for Change. Тя ще отличи рекламата, свързана с неравенството между половете или предразсъдъците срещу жените в бизнеса. За нея ще се състезават 166 кампании, заявени за участие. Всички приходи ще бъдат дарени за благотворителност на дружество, избрано от десетима от делегатите на фестивала. 

Ще бъдат проведен и Lions Health - глобален криейтив фестивал за комуникации за здравеопазването. В него ще се състезават 1862 рекламни инициативи от света. Провежда се за втора поредна година и има 30% ръст в заявките. Директорът Луис Бенсън отдава покачването на нарастващата увереност на творческата индустрия, че трябва да работи в ограничени срокове. 

Ще се проведе и Lions Innovation - нов фестивал във фестивала, който ще разглежда отношението на рекламата към големите обеми от данни, технологиите и креативното пресичане. 226 рекламни акции ще се състезават за неговите награди в категорията му "Иновации", 619 в категорията "Творчески данни". Япония, Великобритания, САЩ и Германия са много активни в този аспект. "Има много силен старт на фестивала и това е символично - показва, че рекламната индустрия се пренасочва, като данните и технологиите се използват като необходими творчески инструменти", коментира Тери Савидж, председател. 

Тазгодишният международен рекламен фестивал в Кан, Франция, ще се проведе между 21 и 27 юни. 366 рекламни експерти от света ще се срещнат на събитието, за да видят и обсъдят най-доброто и най-новото от рекламната индустрия по света. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ