Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|COVID реже медийните инвестиции. 80% от компаниите свиват бюджетите за реклама
Онези рекламодатели, чиито приходи не са засегнати или са слабо засегнати от настоящата криза, по-често не прекъсват комуникацията си, а правят промени в комуникационната стратегия. Това сочат обобщени данни от проучвания на българския пазар от началото на въведеното извънредно положение, представени от медийната агенция Argent.
Според специалистите стратегията се променя в няколко основни посоки:
▪ адаптирането ѝ като динамика и времева рамка спрямо промените в операциите и маркетинговия план на самата компания;
▪ адаптиране на посланията по такъв начин, че да отговарят адекватно на кризисната ситуация, с фокус върху тона на комуникацията, емпатията и сближаването с потребителите;
▪ промяна в микса от гледна точка на използвани канали и тежестта на комуникацията в тях, както и често намаляване тежестта на комуникацията като цяло.
Актуално проучване на Ebiquity, съвместно с WFA (Световната федерация на рекламодателите) сред 44 бранда от цял свят, показва, че близо 85% от тях планират да редуцират медийните разходи през първата половина на 2020-а, а около 80% – за цялата година. При рекламодателите на бързооборотни стоки, храни и напитки се прогнозира намалението да е в по-малка степен от това на останалите сектори.
[[{"fid":"352715","view_mode":"default","fields":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false},"link_text":null,"type":"media","field_deltas":{"1":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false}},"attributes":{"height":498,"width":932,"class":"media-element file-default","data-delta":"1"}}]]
Компаниите отбелязват още, че възнамеряват да намалят медийните си инвестиции с около 16%. Планираните съкращения на бюджетите за offline медии варират съответно 10-17%, докато при дигиталната комуникация намалението ще е доста по-малко, около 2%.
[[{"fid":"352716","view_mode":"default","fields":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false},"link_text":null,"type":"media","field_deltas":{"2":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false}},"attributes":{"height":394,"width":804,"class":"media-element file-default","data-delta":"2"}}]]
Тези данни потвърждават и прогнозата на медийния специалист Джак Мейърс, според който коронавирусът ще съкрати бюджетите за маркетинг и реклама. Той смята, че само на територията на САЩ брандовете ще се откажат от платена комуникация с потребителите си на приблизителна обща стойност от 3 млрд. долара.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.