Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|Рекламата ми е „уморена“
Нека бъдем честни – някои онлайн реклами просто не работят. Или поне така си мислим. В интернет пространството имаме хиляди начини да достигнем до таргет аудиторията си – чрез Google, с пост в социалните медии, чрез директно съобщение в LinkedIn или пък с кратко видео в YouTube. Има толкова много канали и видове реклами, които можете да използвате.
Но защо не работят за вас? Много бизнеси се разрастват изключително бързо, благодарение на онлайн рекламата, докато вашият – не. Какво прави кампанията ви неефективна и как да предотвратите това? Ето как да се справите.
Опознайте добре таргет аудиторията си
Няма нищо по-лошо от това да таргетирате някой, който не е заинтересован от предложенията ви. Всичко друго може да е свършено перфектно, но ако целевата аудитория не е подходяща, нищо не може да ви спаси. В маркетинговата теория е ключово да познаваш публиката. Това правило важи и за кампаниите в дигиталното пространство. Уверете се, че сте избрали правилната публика, а също и, че я познавате достатъчно добре.
Избирайте каналите внимателно
Както вече споменахме, има хиляди начини да достигнете до потребителите си. Запитайте се обаче къде са те, в кои канали прекарват най-много време и по какъв начин биха искали да комуникирате с тях.
Да имате хиляда опции не означава, че трябва да използвате всички. Да речем, че аудиторията ви се състои от хора, които живеят наблизо, например в Софийска област, и са на възраст между 30 и 55 години. Наскоро сте чули колко много нашумява платформата TikTok и искате да я включите в бизнеса си. Аудиторията ви ползва ли този канал? По-скоро не – тя най-вероятно е във Facebook, Google и YouTube, затова се водете фактите, а не от последните тенденции.
Говорете на правилния език
Тук нямам предвид да замените български с английски. Помислете си за посланията и съдържанието, които давате на потребителя. Той не се интересува от това колко време сте отделили, за да може най-после да достигнете до него, а обръща внимание на рекламата. Обединете неговите ценности с уникалното си послание и няма да загубите битката.
Когато рекламата се „измори“
Така наречената „рекламна умора“ означава, че и рекламата си има живот – в началото, за определен период, тя е имала много добър ефект, но с времето той е намалял. Причината е много очевидна – таргет аудиторията ви е ограничена, така че може да достигнете точката, в която инвестирате още и още в рекламата си, но не достигате до повече хора. Тоест, едни и същи хора започват да виждат рекламата ви повече пъти.
Какво да правите в тази ситуация? Променете нещо в посланието, канала или таргетирането. Така ще удължите ефективността на кампанията си.
Позволете ми да завърша с това: Определете какво очаквате като краен резултат. Да промотирате бизнеса си онлайн може да е постепенен процес – не се притеснявайте да започнете с малък бюджет, но се уверете, че очаквате реалистични резултати. Онлайн маркетингът е позволил на стотици малки бизнеси да се разрастнат и вашият може да е един от тях. Единствено отделете достатъчно време, за да планирате стратегията си и очаквайте резултати.
По материал на Medium.com
Редактор: Габриела Беличовска
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.