Рекламата ми е „уморена“

Рекламата ми е „уморена“

Нека бъдем честни – някои онлайн реклами просто не работят. Или поне така си мислим. В интернет пространството имаме хиляди начини да достигнем до таргет аудиторията си – чрез Google, с пост в социалните медии, чрез директно съобщение в LinkedIn или пък с кратко видео в YouTube. Има толкова много канали и видове реклами, които можете да използвате.

Но защо не работят за вас? Много бизнеси се разрастват изключително бързо, благодарение на онлайн рекламата, докато вашият – не. Какво прави кампанията ви неефективна и как да предотвратите това? Ето как да се справите.

Опознайте добре таргет аудиторията си

Няма нищо по-лошо от това да таргетирате някой, който не е заинтересован от предложенията ви. Всичко друго може да е свършено перфектно, но ако целевата аудитория не е подходяща, нищо не може да ви спаси. В маркетинговата теория е ключово да познаваш публиката. Това правило важи и за кампаниите в дигиталното пространство. Уверете се, че сте избрали правилната публика, а също и, че я познавате достатъчно добре.

Избирайте каналите внимателно

Както вече споменахме, има хиляди начини да достигнете до потребителите си. Запитайте се обаче къде са те, в кои канали прекарват най-много време и по какъв начин биха искали да комуникирате с тях.

Да имате хиляда опции не означава, че трябва да използвате всички. Да речем, че аудиторията ви се състои от хора, които живеят наблизо, например в Софийска област, и са на възраст между 30 и 55 години. Наскоро сте чули колко много нашумява платформата TikTok и искате да я включите в бизнеса си. Аудиторията ви ползва ли този канал? По-скоро не – тя най-вероятно е във Facebook, Google и YouTube, затова се водете фактите, а не от последните тенденции.

Говорете на правилния език

Тук нямам предвид да замените български с английски. Помислете си за посланията и съдържанието, които давате на потребителя. Той не се интересува от това колко време сте отделили, за да може най-после да достигнете до него, а обръща внимание на рекламата. Обединете неговите ценности с уникалното си послание и няма да загубите битката.

Когато рекламата се „измори“

Така наречената „рекламна умора“ означава, че и рекламата си има живот – в началото, за определен период, тя е имала много добър ефект, но с времето той е намалял. Причината е много очевидна – таргет аудиторията ви е ограничена, така че може да достигнете точката, в която инвестирате още и още в рекламата си, но не достигате до повече хора. Тоест, едни и същи хора започват да виждат рекламата ви повече пъти.

Какво да правите в тази ситуация? Променете нещо в посланието, канала или таргетирането. Така ще удължите ефективността на кампанията си.

Позволете ми да завърша с това: Определете какво очаквате като краен резултат. Да промотирате бизнеса си онлайн може да е постепенен процес – не се притеснявайте да започнете с малък бюджет, но се уверете, че очаквате реалистични резултати. Онлайн маркетингът е позволил на стотици малки бизнеси да се разрастнат и вашият може да е един от тях. Единствено отделете достатъчно време, за да планирате стратегията си и очаквайте резултати.

По материал на Medium.com

Редактор: Габриела Беличовска

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

7 фрази, които превръщат добрите екипи в страхотни
"Търкиш еърлайнс" иска пълен контрол върху "СънЕкспрес"
Южна Корея намалява данъка върху дивидентите и планира по-строги цели за намаляване на емисиите до 2035 г.
На днешната дата, 10 ноември. Рождениците днес
Великобритания изпраща военни експерти и техника на Белгия за борба с дронове
Деница Сачева: Следващата седмица ще има нов Съвет за тристранно сътрудничество, на който вероятно ще бъдат обсъдени всички параметри на бюджета
Цитат на деня
Китайските потребителските цени се върнаха към растеж през октомври