Ключова дума
|
Автори
|
Advertorial
|
Фотогалерия
|
Финанси
|
Реклама
|
Политика
|
Лидерство
|
Компании
|
България
|
Стил
|
Свят
|
ПР и събития
|
Политика
|
Общество
|
Енергетика
|
Бизнес
|
Туризъм
|
Общество
|
Лица
|
Култура
|
Криейтив
|
Класации
|
Техники за успех
|
София
|
ЕС
|
Екран
|
Банки
|
Мениджмънт
|
Светска хроника
|
Технологии
|
Хороскоп
|
Маркетинг
|
На днешната дата
|
Любопитно
|
Всичко от деня
|
Цитат на деня
|
Job Мениджър
|
Виц на деня
|
Коментари
|
Жената е ...
|
За нас
|
Реклама
|
ISO 9001-2015
|
Fractal Games
|
Декларация за поверителност
|
Икономика
|
M Events
|
M Видео
|
Политика за бисквитки
|
Предложете решение, разрешете проблема - това са две различни неща

Предложете решение, разрешете проблема - това са две различни неща
Спомняте ли си времената, когато повечето от компаниите се отнасяха към клиентите като към "царе" и когато компаниите живееха с едно просто кредо: "Клиентът винаги е прав!"? Тези дни в обслужването отминаха. Защо? С работата се заеха по-малко квалифицирани лица, които попълват работните места по необходимост.
Не ми ли вярвате? Вижте какво се случи тази седмица: Жена ми пазарувала в местния магазин, където имаме отстъпка. Купила няколко неща, но когато стигнала до колата осъзнала, че касиерът не е намалил цената с 25%, както би трябвало. Жълти стикери върху продуктите указват намалението - отлепят ги при маркиране на касата и така се отбелязва, че намалението е направено. Жена ми осъзнала, че не е получила намаление, когато при товарене на продуктите в колата, установила, че стикерите си стоят върху продуктите. Върнала се до магазина, търпеливо изчакала на опашката отново и когато дошъл нейният ред, учтиво обяснила какво се е случило. Касиерът обаче се възпротивил: "Как да знам, че не сте залепили стикерите отново?"
В отговор, жена ми просто се усмихнала и казала: "Прав сте, ще върна всичко купено. Благодаря ви!".
...
Как се справяте с оплакванията от клиентите е основно условие за дълголетието на вашия бизнес. Така че, не правете грешки. Научете служителите си как да се справят с оплакванията като професионалисти.
Слушайте и разбирайте. Първо, винаги се вслушвайте в клиента. Освободете се от изкушението да реагирате по най-бързия възможен начин. Отделете време, за да слушате и да разберете от какво е недоволен клиентът.
Бъдете съпричастни. След като сте изслушали бъдете съпричастни с позицията на клиентите, за да създадете връзка между вас.
Предложете решение. Предложете решение на проблема си. В тази връзка, винаги се фокусирайте върху това, което можете да направите, за разлика от това, което не можете. Винаги има решение.
Изпълнете решението. Предлагането на решение и разрешаването на проблема са две различни неща. Не го забравяйте.
По разказ и съвети на Матю Сойърс в Inc.com.
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|