Големите марки, които възкръснаха

Големите марки, които възкръснаха

Историята помни възход и падения на много големи световни марки. Учи, че дори и бизнесът да е в проблемен период, това не означава задължително, че той ще умре. 

За няколко такива примера разказаха авторите в сайта на изследователската компания 24/7 Wall. St. Онлайн изданието за анализи по бизнес данни и коментари, полезни за големите инвеститори, се разказва за 6 марки, които са възкръснали в САЩ след тежки бизнес проблеми.

Историите са следните... 

Lego

LEGO Group е създадена в Дания през 1932 г. В продължение на десетилетия компанията е била водещ производител на играчки. Имало е и период обаче, в който продажбите й падат в продължение на 2 години, от 2002 г, отчасти заради нарастващата популярност на електронните играчки. През 2004 г. компанията задлъжнява с почти 1 милиард долара и е на прага на фалит. Тогава, стимулирани от рецесията и по-ниската цена на играчките, продажбите на Lego продуктите започват да се покачват отново и оттогава вървят нагоре. Компанията намали работната си сила и редуцира броя на парченцата, които произвежда от 13 хил. до 6000, спирайки линията на непопулярните си играчки. През 2011 г. продажбите й стават чувствително повече от през 2010. Днес тя е един от най-големите и обичани производители на играчки в света. 

Marvel

Това е една от най-разпознаваемите марки в индустрията на изданията с комикси. Славата си дължи на популярните рисувани герои Спайдермен, Х-Мен и Хълк. Но настоящият успех на Marvel следва турбулентни времена. В края на 1996 г., след продължително намаляване на продажбите на комикси и картички, компанията подава до американското правителство молба за защита от фалит. През 2000 г. тя представя филма „Х-Мен“ - голям успех, който събира в нейна полза почти 300 млн. долара в световен мащаб. Две години по-късно Спайдермен е показан на масовата аудитория и става най-печелившият филм на годината. През 2009 г. Marvel Entertainment е купена от Disney за $4 милиарда.

Old Spice

Това е класическа американска марка козметика, която присъства на националния и световния пазар от 1938 г. насам. През 1970 г. започват славните времена на голямата й популярност. След 1990 г. обаче марката започва да се изтощава. По това време е свързвана предимно с потребителска база, която формира остаряващата част от населението. През 2000 г. компанията, която сега е притежавана от Procter & Gamble, излиза на пазара с Old Spice Red Zone и възкресява рекламните си кампании, като се фокусира върху младото поколение. Нейните популярни онлайн реклами стават вирусни в мрежата с героя на Old Spice. Това стимулира продажбите й и тя започва да води в пазара на мъжки тоалетни принадлежности за душ. През 2010 г. продажбите й се повишават в САЩ със 107%.

Очаквайте продължение!

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ