Големите марки, които възкръснаха

Големите марки, които възкръснаха

Историята помни възход и падения на много големи световни марки. Учи, че дори и бизнесът да е в проблемен период, това не означава задължително, че той ще умре. 

За няколко такива примера разказаха авторите в сайта на изследователската компания 24/7 Wall. St. Онлайн изданието за анализи по бизнес данни и коментари, полезни за големите инвеститори, се разказва за 6 марки, които са възкръснали в САЩ след тежки бизнес проблеми.

Историите са следните... 

Lego

LEGO Group е създадена в Дания през 1932 г. В продължение на десетилетия компанията е била водещ производител на играчки. Имало е и период обаче, в който продажбите й падат в продължение на 2 години, от 2002 г, отчасти заради нарастващата популярност на електронните играчки. През 2004 г. компанията задлъжнява с почти 1 милиард долара и е на прага на фалит. Тогава, стимулирани от рецесията и по-ниската цена на играчките, продажбите на Lego продуктите започват да се покачват отново и оттогава вървят нагоре. Компанията намали работната си сила и редуцира броя на парченцата, които произвежда от 13 хил. до 6000, спирайки линията на непопулярните си играчки. През 2011 г. продажбите й стават чувствително повече от през 2010. Днес тя е един от най-големите и обичани производители на играчки в света. 

Marvel

Това е една от най-разпознаваемите марки в индустрията на изданията с комикси. Славата си дължи на популярните рисувани герои Спайдермен, Х-Мен и Хълк. Но настоящият успех на Marvel следва турбулентни времена. В края на 1996 г., след продължително намаляване на продажбите на комикси и картички, компанията подава до американското правителство молба за защита от фалит. През 2000 г. тя представя филма „Х-Мен“ - голям успех, който събира в нейна полза почти 300 млн. долара в световен мащаб. Две години по-късно Спайдермен е показан на масовата аудитория и става най-печелившият филм на годината. През 2009 г. Marvel Entertainment е купена от Disney за $4 милиарда.

Old Spice

Това е класическа американска марка козметика, която присъства на националния и световния пазар от 1938 г. насам. През 1970 г. започват славните времена на голямата й популярност. След 1990 г. обаче марката започва да се изтощава. По това време е свързвана предимно с потребителска база, която формира остаряващата част от населението. През 2000 г. компанията, която сега е притежавана от Procter & Gamble, излиза на пазара с Old Spice Red Zone и възкресява рекламните си кампании, като се фокусира върху младото поколение. Нейните популярни онлайн реклами стават вирусни в мрежата с героя на Old Spice. Това стимулира продажбите й и тя започва да води в пазара на мъжки тоалетни принадлежности за душ. През 2010 г. продажбите й се повишават в САЩ със 107%.

Очаквайте продължение!

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Кая Калас: Нарушаването на румънското въздушно пространство от руски дронове е неприемливо
Росен Желязков: Има взети мерки за защита на въздушното ни пространство
Конференциите все още могат да донесат огромна възвръщаемост на инвестициите
Френският фермерски синдикат FNSEA призова за национален протест на 25 септември срещу Меркосур и митата на САЩ
На днешната дата, 15 септември. Рождениците днес
Германските компании страдат от слабо интернет покритие въпреки милиардните инвестиции
Американски дипломат изрази съжаление за имиграционната акция срещу южнокорейски работници
Златното правило на дядо, превърнало внука му в един от най-влиятелните хора на планетата