Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|Google, без право на избор
Централизираният контрол е чудесно нещо, докато спре да бъде такъв. Централизираният контрол ни дава предсказуеми, надеждни, удобни резултати. Докато не се задуши.
Това коментира световноизвестният автор на анализи за маркетинг Сет Годин в блога си Seth's Blog. Ето как продължава той и какво има предвид:
Интернет търсачката Google обещава на уебсайтовете днес безплатно внимание във време, когато вниманието на хората е по-трудно да се достигне от всякога. Тя обещава бързо, удобно търсене на бизнеса във време, когато хората награждават бързото и удобно - повече от всякога. И обещава таргетирани кликове за определена цена на всеки, който би желал да си плати за тях. Това се случва във време, когато маркетолозите се борят как да измерват в дигиталния домейн. Тези обещания намират отговор, защото са стимулирани от нуждата на компаниите да продължат да растат на печалби.
Google контролира какво се изгражда в много кътчета на мрежата. Ако вашият проект не е подходящ за Google, той вероятно няма да бъде показан в нея. Ако е бил Google-friendly, но вече не е такъв, той ще изчезне.
Ако на света имаше 20 интернет търсачки, които доставят трафик на обширен набор от сайтове, разнообразието щеше да идва от конкуренцията. Но има най-вече само една търсачка. Решенията какво да получава трафик и какво не изменят самата природа на това, което ние виждаме в интернет и с което си взаимодействаме.
Централизираният контрол дава на Google силата да попива повечето от печалбите от бизнеса, който от своя страна няма никаква по-добра опция от да се рекламира в нея. Мощният модел за рекламен аукцион на Google е прост: Ако струва на компанията ви струва 100 долара да се сдобие с нов клиент, и струва 100 долара на конкурента ви да се сдобие със същия клиент, при един търг, вие с нетърпение бихте наддавали с 99 долара за този клик.
Също както един земевладелец, който притежава всяка къща из дадени земи, в тази игра, в която притежава власт, Google не може да загуби. Успешният малък бизнес в онлайн екосистемата е този, който има няколко долара заделени, след като е дал останалото от себе си на Google, или на Facebook (или на Apple).
В краткорсочен план удобството и надежността на централизирания контрол приспиват потребителите в едно щастливо съглашателство. Това е едно чудо. Работи. Какъв е проблемът?
В дългосрочен план, там където дългата опашка има по-малко шансове да процъфтява и където изчезва мощната магия на избора, ние попадаме в застой.
Ако един централизиран държавен орган например решаваше кои новини и съдържание да виждаме, филтрираше входящата ни електронна поща и редовно фалираше конкурентите ни, които не харесва, вероятно щеше да има от наша страна протест - направо избухване на недоволство. (Но към Google не е така.- б.р.)
Алтернативата (на Google) за бизнеса и хората остава силата на връзката лице-в-лице. Не централизираната власт на един незнаен алгоритъм, а основаната на местонахождението културна промяна, която се случва, докато хората откриват други хора.
Когато градим нещо, което работи по-добре, докато е споделено, то е по-вероятно да бъде споделено.
От гледна точка на бизнеса е изкушаващо да търсим как да бъдем избрани от могъщата власт и откривани от непознати клиенти. Но много по-надеждният път е да се организирате и свържете с тези, които искат да бъдат част от вашето "племе". За да се установят по-добри културни норми и след това да се работи настоятелно за правенето на обещания и спазването им.
"Последвай ме" - това е едно пътуване, което е трудно, но е по-ефективно от залагането на "избери мен в списъка" или кликни върху мен.
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.