Моментът на истината

Моментът на истината

Да си представим следната ситуация: моментът на истината е настъпил. Вие и екипът ви сте прекарали месеци, може би дори години, изследвайки, създавайки прототипи, тествайки. Иновацията, която ви е хрумнала, най-сетне е готова да бъде предложена на пазара. Сега какво?

Една от най-често срещаните грешки, които предприемачите правят, е да не са се подготвили предварително за внедряването. Когато става дума за онлайн бизнес или за технологичен продукт например, често създателите на компаниите са инженери или техници с твърде малко или никакъв опит. Те са въодушевени от потенциала на създадения от тях продукт. Понякога са вложили цялото си усърдие в набирането на средства. Същевременно не са вложили усилия в изготвянето на стратегия и в процеса на маркетинг пред потенциални купувачи. И тогава внезапно настъпва моментът да покажат на света това, което имат да предложат.

Ако усетите, че сте попаднали в подобна позиция, първият и може би най-логичен отговор е, че ще ви трябва човек с опит в маркетинга и продажбите. Неговото присъствие е ключово в мениджмънт екипа ви. Трябва ви някой с хъс, амбиция и същата визия, като вашата, по отношение на потенциала на новия ви продукт или услуга и във връзка с това кой е най-добрият начин да използвате този потенциал.

Веднъж, щом този професионалист се включи в екипа на фирмата, ситуацията може да стане неясна. Да кажем, че вече сте провели някакъв вид предварително проучване на пазара, в което сте определили основната си нужда и на кого да предложите продукта или услугата си. Какво смятате да сторите – да възложите всичките си маркетинг дейности на вътрешен човек във фирмата или да направите контакт с външна фирма за маркетинг услуги във връзка с нуждите ви? Или може би двете?

Нова теория: Не купуваме стоки, наемаме ги

Преди всичко, оценете от какво имате нужда. Необходим ли ви е много допълващ материал като наръчници за употреба, правна и техническа документация, договори за продажба и демонстрация на материалите? Щом установите нуждите си, ще разберете как най-добре да ги запълните. Възможно е да се нуждаете не само от маркетинг специалист, а и от по-тясно специализирана фирма, която ще помогне в популяризирането на рекламата, за да се представите по различен начин. Например дизайнер. Един подобен професионалист би попълнил важна ниша в екипа ви. Независимо дали присъства временно.

Външната помощ в стартирането на всеки продукт е много важна. Основното е да създадете стратегическо позициониране, която ясно отговаря на ценностите на фирмата ви и на позите от продукта ви на пазара. Тази стратегия трябва да бъде обръщение към проблема на потенциалния купувач и не е задължително да изразява личните разбирания на хората в меноджмънта.

Приготви се! Огън!

Дори да разполагате с маркетинг отбора и стратегията, все още не сте готови. Често пренебрегван, критичен компонент от представянето на продукта е управлението на връзките с клиенти. Историята познава много болезнени провали, причинени от решението на ръководството да възложи на инженерите на продукта задачата да проучат възприятията на клиента. Мотивът в тези случаи е „В крайна сметка никой друг не познава продукта по-добре“. Последиците в тази случаи са катастрофални, защото често има разминавания между това, което мениджмънтът и създателите мислят за продукта и начина, по който реалните, потенциални купувачи реагират на него. Така че, помислете за предварителното изследване на реакциите на хората, за да си спестите много тревоги по-късно.

Накрая, помнете, че успехът в представянето на един продукт или услуга на пазара е само началото. Докато успявате, трябва да подобрявате маркетинга си и комуникациите. Както и програмите за управление на връзките с клиенти. Тези три сили, които работят за бизнеса ви ще разчистят пътя на успеха.

Джим Шекънбах, президент и управляващ партньор във фирмата за високотехнологични меркетинг комуникации SCT Group за entrepreneurs.about.com.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Кая Калас: Нарушаването на румънското въздушно пространство от руски дронове е неприемливо
Росен Желязков: Има взети мерки за защита на въздушното ни пространство
Френският фермерски синдикат FNSEA призова за национален протест на 25 септември срещу Меркосур и митата на САЩ
Конференциите все още могат да донесат огромна възвръщаемост на инвестициите
Германските компании страдат от слабо интернет покритие въпреки милиардните инвестиции
На днешната дата, 15 септември. Рождениците днес
Златното правило на дядо, превърнало внука му в един от най-влиятелните хора на планетата
3 необичайни, но ефективни начина да откажете цигарите