Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|Маркетинг при сливане на две фирми: Как е най-добре?
Въпрос: В нашата компания планираме да придобием друга, чийто бизнес съвпада отчасти с нашия, но не напълно. Какъв е най-добрият начин да бъдат съчетани двете марки?
Отговор: Преди да обясня, нека само да напомня смисъла на марката (само в случай, че има „деца” в аудиторията, които четат този отговор). Марката е ДНК, която дефинира бизнеса. Тя разказва история. Чрез нея ДНК-то на компанията оживява и възникват възприятията. Плановете, свързани с нея, не са същото като маркетинг плановете.
И така, по време на сливания е важно да се постараете историята на компанията ви да не се замъгли. Важно е клиентите да продължат да имат доверие на познатата им ваша марка, с която са емоционално обвързани, независимо от развитието на бизнеса ви. Има няколко полезни стъпки в подхода на съчетаване на марките при сливане и придобиване на бизнес.
Преди:
Необходим е „ситуационен анализ”, от който маркетингът и мениджмънтът на компанията, която купува, може да разбере в дълбочина всичко за новата фирма: цели, мисия, ценности, аудитория, клиенти, статистика, конкуренция, култура. След това трябва да се помисли за целта на сливането или придобиването и какъв ще е ефектът му. В подробности е важно да бъде обмислено как ще продължат да съществуват двете марки заедно. Предлагат ли се в еднакви или подобни магазини? Ще бъдат ли клиентите объркани, защото не разбират едната? Необходимо ли е да им се обясни?
Вижте още: Умните правила на маркетинга
По време:
В хода на сделката е важно да бъдат следени оценките на двете марки, усещането на клиентите за тях, пазарния им дял и да бъде взет предвид броят на лоялните клиенти в двете компании преди сливането.
Когато новината бъде разпространена много от клиентите ще имат нужда от обяснение. Ако новата придобита компания има положителна история, или въобще някаква интересна история, се препоръчва тя да бъде разказана. Кой да го направи? Служителите, които работят с клиенти. Те са най-добрите посланици на разбирането за случващото се при сливанията на две компании.
След:
Когато двете компании се свържат, направете нещо ново, което да обяви този факт пред света. Може да е маркетинг инициатива, специален продукт, поставяне на логата на еднакви места. Пиар кампания задължително. Подобни сделки говорят добре за бизнеса и доказват, че той се развива. С тях една голяма група от клиенти се присъединява към друга и семейството на марките става общо. Тази сватба трябва да е огласена.
Съвети в Entrepreneur онлайн на Джим Морън, създател и участник в управлението на Co-Op - базирана в Ню Йорк фирма за брандинг
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.