Майките на хилядолетието знаят как да харчат

Майките на хилядолетието знаят как да харчат

Младите "майки на хилядолетието" - това са жените с малко дете, а може и пораснало, на около 11 г. и повече. Те са различна клиентска аудитория спрямо предшестващите ги родители. 

Жените, които са станали майки от 2000 г. нататък държат под напрежение маркетолозите. Тяхната демография е специфична, социалният опит също. Повечето от тях са на "ти" с технологиите. Те са клиенти, в чиято група влиза първото поколение от млади хора, пренаситени от възможността непрекъснато да се свързват с всякакви хора.

Хиляди от тях са онлайн. Много от тях задълбават до т.нар. тройно дъно в процеса на покупка (проучи веднъж, проучи два пъти, проучи три пъти и после купи).

За младите майки достигането на третото дъно преминава през избора на стока или услуга на конкурентна цена, социалната справедливост (корпоративната социална отговорност) и политиката на фирмата (екологията). Това поколение се смята за растяща сила и гласовит защитник на опазването на околната среда. Майчинството е друг поглед на младия човек, в който чистата природа и здравето на семейството определят това, което се случва с портфейла.

За да се свърже с една такава общност, маркетингът има нужда от особен подход.

В ангажирането е ключът. Рекламата на стоката вече не е достатъчна. Трябва да има и кауза. Тази група трябва да се чувства важна, част от една обща идея, емоционално свързана онлайн и офлайн. Тя иска възможност за непрекъснат диалог с компанията в интернет, за да зададе въпросите си и да направи оплакване. И още: Младите майки са едни от потенциалните клиенти, при които има най-голяма вероятност онлайн усилията на марката и комуникацията й в мрежата да стимулират реално потребление, а не само подкрепа в интернет.

Нужен е искрен разговор. Автентичността и прозрачността в работата на фирмата са много важни.

Включете и образователен елемент. Този тип клиентки "консумират" информация непрекъснато и имат огромно желание (а в много случаи и свободно време) да се осведомяват чрез компютъра/телефона и да споделят каквото са научили с приятелките си. Един образователен поток от информация би придал стойност на марката и би привлякъл вниманието им към нея.

Тук важи силата на инициативите. В общия случай майките определят как ще се харчи бюджета на домакинството. Освен това те са израснали в поколението на компютърните игри. Затова подходящият подход е като към клиентки, които са запознати с технологиите и същевременно пестеливи. Промоциите с отстъпки ще имат ефект. Особено когато са подкрепени от кампания в социалните мрежи.

Измервайте ефекта. Младите родители се ориентират към фирми, които обещават положителна промяна в света им (в полза на природата или на местната общност). След това те обичат да виждат цифри и данни, които доказват, че тези обещания се изпълняват.

Източник: Advertising Age

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ