Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|Мобилното приложение с противоречива репутация
От началото на 2015 г. мобилното приложение Periscope на Twitter дава възможност на хората по света да излъчват на живо събития от живота си, на които са свидетели.
Приложението се ползва предимно от най-младата аудитория - тийнейджъри, а също и от поколението над тях по възраст. Идеята му бе да въведе иновация в модела на споделяне, като насърчи потребителите да показват в реално време случващите се край тях хубави неща, например концерти, а защо не и злободневни прояви като политически протести. Или пък рождени дени, игри с кучето и т.н.
При всички случаи Periscope събра популярност и в действителност въведе във вселената на социалните мрежи идеята за live видеото. То го направи мейнстрийм. После обаче гигантът Facebook се намеси. Тя въведе Facebook Live и с това измести внимание към себе си в борбата за пространство.
Без съмнение Periscope и през 2016 г. имаше някои силни и интригуващи моменти, посочва Adweek.com. Например, при излъчване на борбата с урагана Матю от подразделението на ABC - WCIV в Чарълстън, Северна Каролина. То събра над 760 000 уникални прегледа. Също и с излъчването на модното шоу на Louis Vuitton на 5 октомври в Париж, което събра над 615 000 прегледа от потребители. Певицата Гуен Стефани пък показа на живо бекстейдж кадри от концерта на приятеля си Блейк Шелтън през септември - гледаха го над 220 000 души. Редица други марки и имена също използваха успешно Periscope.
Но имаше и трагични случаи, с които също се свързва вече Periscope. Това му създаде противоречив имидж. Например, излъчването на живо през юли на застрелването на петима полицаи в Далас - това шокира Америка. Профилът в Periscope на Полицейско управление Далас за няколко часа набра над 225 000 дигитални зрители.
Също така, по време на опита за военен преврат в Турция, когато над 119 000 души по света се обърнаха към Periscope, за да гледат излъчването на живо от личния профил на адвоката в Анкара Ayse Sula Köseoğlu.
Един от най-тежките случаи бе с момиче от Франция на 19 години, което излъчи на живо чрез смартфона си самоубийството си на влакова гара в предградие на Париж, заявявайки че слага край на живота си, след като е била изнасилена от бившия си приятел - назовала го е по име. Стотици ужасени млади потребители гледаха това в Periscope, един от тях алармира полицията, посочи британският "Телеграф". По-рано имаше и скандален случай от американския щат Охайо, в който се твърди, че момиче е излъчвало на живо изнасилване на тийнейджърка, стоейки безучастно отстрани, заради което впоследствие е изправено пред тежка присъда затвор - най-малкото за незаконно притежание на кадри с детска порнография и насилие.
Разбира се хубавите и весели моменти, излъчвани с Periscope, са стотици пъти повече от трагедиите. Никой не може да контролира какво ще изберат да излъчат и публикуват хората по един или друг начин.
Смята се, че редица марки все още могат да използват и този канал за достигане по различен начин и до друга аудитория. Излъчването на живо остава притегателна сила за интернет потребители, които са уморени от редактиране, филтриране, предварително написани сценарии, фалшиви реплики и липса на автентичност, лицемерие, неумела актьорска игра и опити непрекъснато да им се търгува нещо - имидж, продукти, услуги, без да се казва директно и откровено, че се прави с комерсиална цел.
Маркетингов проблем за момента, е че от Periscope така и никога не са дефинирали публично какво точно се брои при тях за един видео преглед - ключова метрика за всяка технологична компания на видео пазара, посочи Inc.com.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.