Ти не си просто клиент. Ти си мой инвеститор

Ти не си просто клиент. Ти си мой инвеститор

Ти не си просто клиент. Ти си мой инвеститор

Днес губим от поглед какво означава да вярваме, че клиентът винаги е прав.

Лоялността на клиентите вече не е лукс, а необходимост за растежа и дълголетието на бизнеса. В крайна сметка, без клиенти няма бизнес.

През годините научих от личен и професионален опит какво е необходимо, за да се създаде здрава основа на лоялността на клиентите. Става въпрос за проверка на нашите възприятия, преминаване към допълнителни усилия и ангажиране с клиентите с цел развитие на дългогодишни взаимоотношения.

Поставяйте клиента на първо място

Първо, собствениците на бизнес трябва да поставят клиентите си на първо място, като наистина ги разбират. Една от най-големите грешки, които те правят, е използването на бизнес модел, съсредоточен върху собственика, а не е насочен към клиента. Трябва да имате ясна представа кои са вашите клиенти, какво искат и как да ги достигнете. Установете тези неща, като провеждате изследвания и се ангажирате директно с клиентите. Аз съм голям защитник на изследванията и обратната връзка, за да се правят промени, които да доведат до огромна разлика в изграждането на лоялност към марката.

Вие управлявате бизнес и сте фокусирани върху реализирането на печалба, но ще постигнете това, само ако разберете клиентите и техните очаквания.

Възприятието не означава реалност

Сред собствениците на малък бизнес е лесно да си помислят, че правят всичко възможно, за да достигнат клиентите си. Може би сте създали страница в Yelp, публикували сте във Facebook и сте стартирали маркетинг. За съжаление, дори и тогава, вашите клиенти може и да не получават съобщението, което искате да им изпратите.

Обърнете се към тях и ги попитайте как са чули за вас и защо продължават да се връщат.

Слушайте техните отзиви и им позволявайте да станат "външна част" от вашия бизнес модел. В The UPS Store, ние си отворихме ушите за това, което всички собственици на малкия бизнес трябва да кажат на своята онлайн общност - стартирахме група, тя е на име Small Biz Buzz. Чрез този форум можем да идентифицираме нуждите на нашите клиенти и да адаптираме нашия бизнес модел въз основа на техните отзиви. Това е безценна информация, направо от тези, които имат най-голямо значение.

Изграждайте връзки

Ако първата стъпка е да разберете клиентите си, следващата стъпка е те да ви опознаят. Има много начини да общувате с клиентите си и да изграждате отношения, които са значими и влиятелни за вашия бизнес. Всъщност, неотдавнашно проучване установи, че потребителите е 80% по-вероятно да останат с една компания, ако чувстват, че са имали личен опит с нея.

Излизането навън във вашата реална градска общност и създаването на контакти лице в лице е чудесен начин да свържете бизнеса си с хората, не само чрез реклама или уебсайта си. Може да звучи малко old school, но понякога да застанете навън пред вратите на магазина си и да поздравявате клиентите, докато те се приближават, още преди да са прекрачили прага ви, може да послужи за изграждане на страхотна връзка. 

Не предполагайте, че всеки знае какво прави и продава вашият бизнес. Информирайте хората какво произвеждате или предлагате не само онлайн, но лично, от уста на уста.

В комуникацията е ключът

След като установите взаимоотношенията си с клиентите, не забравяйте да поддържате каналите си за общуване отворени. Споделяйте новини за нови продукти, продажби и промоции, както и всякакви големи или малки промени, които планирате за бизнеса. Една незначителна промяна на вашия бизнес може да не се усеща като нещо, което клиентът да забележи, но може да бъде и нещо, което го отблъсква. Общуването с лоялните клиенти е начин да се проверяват настроенията с нови идеи и да се защитава бизнеса, особено ако решите да направите големи промени, които да засегнат лоялните потребители.

Дайте на клиентите си повече за техните пари и те ще ви възнаградят с лоялност в замяна. Когато един клиент се почувства познат и личност, а не само номер на кредитна карта или на поръчка за обяд, той ще долови, че е инвестирал във вашия бизнес и с чувството на "инвеститор" ще се завърне при вас. Ще се завръща отново и отново. 

По съвети на Мишел ван Слайк, старши вицепрезидент маркетинг и продажби, в Inc.com

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ