Най-ефективните агенции и рекламодатели в света

Най-ефективните агенции и рекламодатели в света

Най-ефективните агенции и рекламодатели в света

Effie Worldwide и тази година отличи най-ефективните рекламни агенции и рекламодатели в света.

Проучването се основава на индекса Effie Effectiveness Index 2017. Според него Unilever, Vodafone, WPP, BBDO Worldwide, Sancho BBDO and ACG Advertising Agency са първи в категориите за най-ефективен рекламодател, бранд, холдингова агенция, мрежа от агенции, отделен офис на агенция и независима агенция.

В своята седма година Effie Index отличава компаниите, които създават най-ефективни идеи за маркетингова комуникация в света, определени спрямо успеха им в над 40 национални, регионални и глобални състезания за наградите Effie. Effie Index 2017 е съставен от 3601 наградени и финалистите в състезанията Effie по света, проведени между 1-ви януари и 31-ви декември 2016 г.

„От вдъхновяваща социална кампания, която достигна невероятен успех в цяла Индия, до мултинационална телекомуникационна компания, която разширява пазара си в Европа, Effie продължава да награждава идеи, които работят по целия свят“, коментира Нийл Дейвис, президент и главен изпълнителен директор на Effie Worldwide. „Най-високо отличените компании демонстрират стратегическа обвързаност към маркетинговата ефективност.“, допълва той.

Ето как изглеждат резултатите от проучването по категории:

Най-ефективни рекламодатели

Глобалните компании за храни и напитки продължават да доминират в категорията за най-ефективни рекламодатели. Unilever прескочи една позиция и си върна званието най-ефективен рекламодател в света, на което се радваше и в периода от 2012 до 2014 г. Nestlé се измести с две позиции нагоре спрямо 2016 г., като зае второто място в тазгодишната класация в категорията. На Procter & Gamble отново бе отредена трета позиция. Coca-Cola Company падна с три стъпки надолу до четвърта позиция, а PepsiCo се задържа на пета. Сред първите десет бяха и лидерът в мобилните телефони Vodafone, Mondelēz International, McDonald's, Mars и глобалният мебелен гигант IKEA.

Най-ефективни брандове

Продължава на страница 2. 

Vodafone се издигна с една позиция и измести Coca-Cola като най-ефективен глобален бранд за 2017 г. След като през последните четири години Coca-Cola водеше класацията, сега тя остана на второ място, следвана от McDonald’s. Pepsi се премести на четвърто място, а IKEA за пръв път влезе в топ пет – на пето място. Глобалните брандове Heineken, Burger King и MasterCard, заедно с испанския мобилен оператор Movistar и малайзийската компания за комуникационни услуги Maxis, са в топ десет.

Най-ефективни холдингови агенции и групи

Първите пет най-ефективни холдингови агенции и групи остават същите като миналата година. WPP Group за шеста поредна година е най-ефективната холдингова компания, следвана от Omnicom, IPG, Publicis Groupe и Dentsu.

Най-ефективни мрежи от агенции

BBDO Worldwide измести Ogilvy & Mather като най-ефективна глобална мрежа от агенции. BBDO беше лидер в класацията и през 2015, 2014 и 2011 г. Ogilvy остана на втора позиция, а McCann Worldgroup се задържа на третото място. Young & Rubicam прескочи три стъпала до номер четири, а J. Walter Thompson се премести с впечатляващите четири позиции до номер пет (от номер девет през 2016 г.).

Най-ефективни агенции

Sancho BBDO (Богота) отново си извоюва името на най-ефективна агенция за 2017 г. след успеха си с брандовете Fundación Éxito, HUAWEI и Visa, както и с други регионални и глобални брандове. MullenLowe Lintas (Мумбай) се измести с три позиции нагоре до номер две, следвана от McCann’s FP7/DXB (Дубай) на трето място. Ogilvy & Mather (Мумбай) падна с две позиции надолу до номер четири, а Colenso BBDO (Окланд) се включи в първите пет за първи път от 2013 г. насам. Топ 20 в категорията представлява разнообразен глобален микс от агенции от Аржентина, Колумбия, Унгария, Индия, Нова Зеландия, Перу, Румъния, Тайван, Турция, ОАЕ и САЩ.

Най-ефективни независими агенции

Намиращата се в Будапеща ACG Advertising Agency е най-ефективната независима агенция за втори път. Истанбулските агенции – Alametifarika, Blab и Güzel Sanatlar, бяха определени съответно като втора, трета и четвърта, а Madre Buenos Aires се изкачи до пета позиция.

Индексът се образува, като всяка награда или финалист в Effie се преобразува в точки – 12 за Grand Effie, 8 за Злато, 6 за Сребро, 4 за Бронз и 2 за финалист (другите агенции, участвали в кампанията, получават половината на тези точки). „Държава“ и „Регион“ се определят от това къде дадена кампания се провежда, а не къде са разположени агенцията или рекламодателят, отговорни за нея.

Работата на всеки бранд или компания, отличени в Effie Index, преминава през строго оценяване от жури, състоящо се от експерти в индустрията, за да бъдат доказани постигнатите маркетингови резултати, с които претендентите се състезават.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ