На пазар във Фабриката на света

На пазар във Фабриката на света

С настъпването на новата година Apple разтревожи инвеститорите си, като оряза прогнозите си за продажби през четвъртото тримесечие на 2018 г. и обвини за това забавянето на пазара в Китай. Новината изпрати "ледена тръпка" през финансовите пазари. Съобщението на Apple възобнови тревогите за забавяне на втората по големина икономика в света. Това бе прочетено като сигнал, че безброй компании, които продават в Китай и разчитат много на това, може да бъдат засегнати.  

Така се породи въпросът кои европейски и американски марки имат най-голям дял от общите си бизнес приходи от Китай? 

Ден след новините от Apple, на 2 януари, американската изследователска фирма Wells Fargo прегледа над 30 публично търгувани ритейл бранда и как те са изложени на влиянието на китайската икономика, посочи изданието Quartz. Въпреки че повечето от тези 30 бранда са имало по-малко от 2% от продажбите си с произход от Китай, има и компании, които разчитат повече на клиентите на страната, с до над 10% продажби, произлизащи от нея. Ето кои са те:

Adidas - 18%.

Tiffany - 16%.

Nike - 15%.

Skechers - 14%.

Tapestry Inc. - 13%.

Fossil - 12%.

Farfetch - 9%.

Michael Kors - 8%.

PVH Corp. - 6%.

Under Armour - 5%.

VF Corp. - 5%. 

Продажбите на дребно в Китай все още се покачват - те са се увеличили с 8,1% през ноември в сравнение с предишната година. Но темпът на растеж се забавя в продължение на години. Настоящата търговска война със САЩ добавя още натиск. Правителството на Хонконг посочи търговското напрежение за причина в страната да има най-лоши продажби на дребно от средата на 2017 г. насам. 

Каспер Рорстед, главен изпълнителен директор на Adidas, заяви през ноември 2018 г., че продажбите на Adidas в Китай се покачват значително. Той каза, че очаква растежът да се забави през следващото тримесечие, но това се дължи повече на факта, че Adidas нараства с много бързи темпове и не посочи като причина никакви проблеми с икономиката на Китай.

От друга страна, Мани Чирико, главният изпълнителен директор на PVH Corp., която притежава марки като Tommy Hilfiger и Calvin Klein, заяви през ноември 2018 г., че  китайският бизнес на компанията изглежда силен, но все пак той вижда "някои по-смекчаващи тенденции, свързани с омекотяването на икономиката на Китай и свързаните с това търговски проблеми между страната и САЩ".

Междувременно Tiffany отбеляза преди няколко седмици, че продажбите ѝ в континентален Китай са добри.

Предстоящите месеци, разбира се, може да променят тези перспективи. Но ситуацията в Китай играе роля за много от големите марки и е ясно, че всяка компания, която получава голям дял от продажбите си от страната, я следи отблизо.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Дина Темелкова е Мениджър на годината 2025
На днешната дата, 11 ноември. Започват „Вълчите празници”, имен ден празнуват Мина, Минчо, Виктор, Виктория
Учени откриха бактерии, които ядат пластмаса в океана
За последно: Милиардерът Уорън Бъфет ще дари 1,35 млрд. долара за благотворителност, преди да се оттегли
София влиза за първи път в престижна класация на PwC за европейските имотни пазари
Европейската комисия изплаща на България 438,6 млн. евро по плана за възстановяване
Италианската кухня може да стане част от световното културно наследство на ЮНЕСКО
Сирия се присъединява към водената от САЩ коалиция срещу „Ислямска държава“