Пренебрегва ли маркетингът поколението X?

Пренебрегва ли маркетингът поколението X?

Онлайн маркетингът, безусловно е насочен главно към младата аудитория. Хората под 35-годишна възраст са повечето в света на дигиталните медии. Много от онлайн рекламните кампании целят да ги достигнат. Всички между 18 и 35 години е по-вероятно да използват технологичните устройства и да се ангажират в социалните мрежи. 

Ново изследване от Великобритания, цитирано от сайта на сп. Inc., показва, че стремежът на маркетинга в мрежата да достигне предимно младите може да е "нож с две остриета". Мнозина сред по-възрастните интернет потребители се чувстват пренебрегнати. Собственици на малък бизнес се разграничават от тях, чрез смисъла на кампаниите и съобщенията си. 

За примери са сочени рекламите на модните марки в Instagram. Тази платформа е използвана предимно от младата публика и е почти непозната за поколението X (родените от 60-те, до началото на 80-те години). Но все пак, според авторите на изследването, в нея навлизат и хора на все по-голяма възраст. 

Проучването, проведено от ICLP, посочва че хората над 55 години често се чувстват изолирани. 82% от тях казват, че търговците не разбират нуждите им. 

Освен това, собствениците на бизнеса не трябва просто да считат, че по-възрастните ще се адаптират към новите им, модерни маркетингови тактики, гласи друг извод. Хората имат нужда да се чувстват сигурни и да разбират, че компаниите ги е грижа за тях специално. Те също търсят нови места и начини, с които да пазаруват. Според изследването на ICLP, 95% от потребителите над 55 години обмислят да се откажат от любимите си марки в полза на други. 

В тази обстановка много търговци удвояват усилията си да изкушават младите (поколенията X, Y) да влизат в магазините им и на началните страници на сайтовете им, коментира Джейсън Де Уайни, генерален мениджър на  ICLP. Това, по думите му, често става за сметка на вниманието на бейби бумърите и Х поколението, които всъщност разполагат с много или повече средства за харчене. Те обаче също изискват висока степен на внимание, за да останат лоялни на бранда и отдадени в пазаруването. 

Тази демография обикновено поддържа продажбите в магазините из търговските улици. Все по-проникновена е по отношение на технологиите и на прекарването на време онлайн. И все пак, много рекламодатели я игнорират. 

Съветът на авторите на проучването е собствениците на бизнес да приспособят маркетинговите си тактики към тях, така че да таргетират тези хора, които се чувстват пренебрегнати. Програмите за лоялни клиенти са добър начин за ангажиране (включително на хората на всякакви възрасти). 

Трима от четирима участници в проучването са посочили, че биха пазарували повече, ако получат по-добри награди от търговците. 47% казват, че когато нещата се объркат, марките могат да реагират, като се извинят бързо или поправят проблема незабавно. 7 от 10 споделят, че биха прекарали повече време при любимия си търговец, ако продаваните от него продукти са по-надеждни и в поведението му има постоянство. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ