Не пренебрегвайте големите обеми от данни

Не пренебрегвайте големите обеми от данни

Big data, или "големите обеми от данни", с които маркетингът борави в последните години, станаха неизменна част от работата на големите компании и на софтуерните фирми.

Преди години се смяташе, че това море от информация ще бъде благодат за бизнеса. Изследвания обаче установиха, че не е съвсем така. Проучване на американската фирма за дигитален маркетинг софтуер Lyrics констатира, че много компании изостават по отношение на овладяването и управлението на big data. Изводът бе направен на базата на допитване до 257 маркетинг мениджъри в Щатите, където обемите от компютърна информация възникнаха и се съхраняват.

Мнозина сред опитните маркетолози признават, че им липса увереност да управляват огромните количества информация от и за компанията и бранда, "живеещи" в мрежата. Половината от участниците в проучването на Lyrics казаха, че нямат достатъчно бюджет да плащат за мениджмънт на дигиталния маркетинг и базите данни. Липсата на компетентност пък се превърна в основна пречка по пътя към внедряването на по-ефективни маркетинг стратегии.

Маркетинг директорите и до днес често пренебрегват големите обеми от данни, защото ги намират за объркващи. Заради това объркване се изпускат няколко важни и ефективни начина да се въздейства върху поведението на потребителите. Очертаха се следните тенденции:

Имейлите се подценяват. Някои казват, че са мъртви, а съвсем не са. Огромна част от потребителите ги окачествяват като топ канал за осведомяване преди решението за покупка. Освен това те остават най-използваното средство за контакт с компанията след покупката. Въпреки това рекламодателите от години пренасочват повече маркетинг бюджет за уебсайта си, отколкото за тях.

2018: Гласът ще промени пазаруването

Мобилните платформи и социалните мрежи са надценявани. Хиляди маркетинг експерти са готови без да се замислят да заявят колко много те са важни. И те наистина са такива по отношение на научаването и инвестирането в бъдещето. Изпълнителни директори посочват реакцията в социалните медии като трети най-важен измерител за представянето на фирмата след продажбите и степента на отговор към стоки и услуги. По-голямата част от потребителите обаче все пак предпочитат да научават повече за продуктите от имейли, уебсайта на фирмата и сайтове - трета страна. Социалните медии са най-работещи по отношение на промоциите.

Персонализирането на маркетинг съобщението е изхабено. Голяма част от хората, до които се изпращат лични рекламни послания, съгласувани с интересите и нуждите им, намират това за досадно. Факторът "изненада" в тази практика вече не съществува. Напротив, тя се явява "изкуствена".

Няма лично пространство извън маркетинга. Използването и събирането на данни от мрежата за потребителите притеснява хората и ги кара да се чувстват наблюдавани.

Източник: Inc.com

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ