Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|Ох, пак клиент, който не знае какво иска...
Да се оплаква от клиентите е любимо занимание на индустрията за реклама, криейтив и дизайн. Толкова голяма част от разговорите между агенции, фрийленсъри и творческата работна сила се корени в споделянето на скръб от клиентския опит: клиентите са глупави, те не ценят работата, не искат да плащат и полагат "специални" усилия, за да ни направят нещастни.
Това е токсично.
Защо? Тъй като през по-голямата част от времето дразнещите желания на клиентите са всъщност по наша вина. След като осъзнаете това, държащите се покровителствено клиенти вече няма да са ви толкова дразнещи.
Какъв е вашият клиент - постоянно нуждаещ се, или упражняващ микромениджмънт? Може би вие не сте си свършили достатъчно добре работата да поставите конкретни очаквания или да внедрите доверие от самото начало на процеса. И това е по ваша вина.
Клиентът ви може да е твърде критичен или разсеян от дреболиите. Ваша работа е да се вслушвате къде се корени проблемът. Не е работа на клиента да комуникира умело, както един криейтив директор. Тогава също вината е ваша.
Клиентът ви кара ли ви да направите нещо, което не сте се съгласили да сторите? Вие сте пренебрегнали значението на обхвата на работната задача и не сте го комуникирали ясно. И това е по ваша вина.
Иска ли клиентът да промени нещо в последната минута? Не сте създали достатъчно ясен график и не сте поставили параметри за обратна връзка и отзиви. И пак вината тук е ваша.
Клиентът ви не уважава експертната ви оценка? Вероятно използвате твърде технически език или не комуникирате решенията по начина, по който той може да разбере. Тогава вината е ваша.
Клиентът ви не е доволен от крайния резултат? Провалили сте се да го приведете в знание на целия процес и ефективно да съобщавате обосновката си. Вината е ваша.
И още: Голяма част от търканията във връзките ви с клиента всъщност се дължат на страх. Помислете за това: Някой харчи хиляди, понякога дори стотици хиляди, за да работи с вас. Този човек или е трябвало да поеме редица рискове, за да осигури тези пари или по-лошо, той ги харчи от собствения си джоб. Ако на вас някога ви се налага да похарчите количеството пари, които този клиенти ви плаща и поради някаква причина вие виждате получения резултат само след като сте си платили, знайте, че това определено създава тревожност.
Този човек или залага репутацията си на карта и залага на вас, или залага част от компанията си на вашата способност да доставите крайния резултат, който обещавате. Той или тя е поставен в ситуация, в която не може да увалонява хора, да губи пари или по-лошо, да вреди на връзките си с клиентите.
Действителността е, че търканията в отношенията с клиентите са резултат от провала на опитите ни да им гарантираме, че сме успешни.
Какво правите, за да уверите клиента си в това?
Източник: Inc.com
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.