Ох, пак клиент, който не знае какво иска...

Ох, пак клиент, който не знае какво иска...

Да се оплаква от клиентите е любимо занимание на индустрията за реклама, криейтив и дизайн. Толкова голяма част от разговорите между агенции, фрийленсъри и творческата работна сила се корени в споделянето на скръб от клиентския опит: клиентите са глупави, те не ценят работата, не искат да плащат и полагат "специални" усилия, за да ни направят нещастни.

Това е токсично.

Защо? Тъй като през по-голямата част от времето дразнещите желания на клиентите са всъщност по наша вина. След като осъзнаете това, държащите се покровителствено клиенти вече няма да са ви толкова дразнещи.

Какъв е вашият клиент - постоянно нуждаещ се, или упражняващ микромениджмънт? Може би вие не сте си свършили достатъчно добре работата да поставите конкретни очаквания или да внедрите доверие от самото начало на процеса. И това е по ваша вина. 

Клиентът ви може да е твърде критичен или разсеян от дреболиите. Ваша работа е да се вслушвате къде се корени проблемът. Не е работа на клиента да комуникира умело, както един криейтив директор. Тогава също вината е ваша. 

Клиентът ви кара ли ви да направите нещо, което не сте се съгласили да сторите? Вие сте пренебрегнали значението на обхвата на работната задача и не сте го комуникирали ясно. И това е по ваша вина. 

Иска ли клиентът да промени нещо в последната минута? Не сте създали достатъчно ясен график и не сте поставили параметри за обратна връзка и отзиви. И пак вината тук е ваша. 

Клиентът ви не уважава експертната ви оценка? Вероятно използвате твърде технически език или не комуникирате решенията по начина, по който той може да разбере. Тогава вината е ваша. 

Клиентът ви не е доволен от крайния резултат? Провалили сте се да го приведете в знание на целия процес и ефективно да съобщавате обосновката си. Вината е ваша.

И още: Голяма част от търканията във връзките ви с клиента всъщност се дължат на страх. Помислете за това: Някой харчи хиляди, понякога дори стотици хиляди, за да работи с вас. Този човек или е трябвало да поеме редица рискове, за да осигури тези пари или по-лошо, той ги харчи от собствения си джоб. Ако на вас някога ви се налага да похарчите количеството пари, които този клиенти ви плаща и поради някаква причина вие виждате получения резултат само след като сте си платили, знайте, че това определено създава тревожност. 

Този човек или залага репутацията си на карта и залага на вас, или залага част от компанията си на вашата способност да доставите крайния резултат, който обещавате. Той или тя е поставен в ситуация, в която не може да увалонява хора, да губи пари или по-лошо, да вреди на връзките си с клиентите. 

Действителността е, че търканията в отношенията с клиентите са резултат от провала на опитите ни да им гарантираме, че сме успешни. 

Какво правите, за да уверите клиента си в това? 

Източник: Inc.com

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ