Новото време на билбордовете

Новото време на билбордовете

Шофирате по междуградски път, търсейки най-близкото заведение за бързо хранене. Билбордовете по пътя ви казват неща, които не искате да знаете, докато накрая един от тях ви съобщава, че има приложение, с което ще намерите това, което търсите. Отбивате, сваляте го и два завоя по-надолу вече сте седнали в ресторанта и хапвате вкусно.

Това приложение, наречено RoadNinja, беше представено в Америка от Lamar Advertising Co. Неговата поява означаваше, че маркетинг директорите, които още обмислят бюджетите си, трябва да решат дали да не включат и някаква аутдор медия.

Помислете за това. Толкова много говорим как да направим онлайн технологията значима за място, а вече сме заобиколени от медийни инструменти, които предлагат двете неща едновременно – от електронни билбордове, до реклами във вестниците и радиото и телевизията. Те се използват заради вложенията в технологиите, за да се прицелят в огромна маса от хора, базирана на много неточна информация.

Няма нищо лошо в традиционните медии освен склонността ни да слагаме отпадъците в тях. Потребителите не са се събудили един ден случайно с чувство на омраза към рекламите в печата. По-скоро са се научили да се отвращават от глупави реклами или от факта, че маркетолозите са преценили, че е ОК да ги прекъсват с информация за нещо, което не ги интересува. В отговор на това си копаем все по-дълбок гроб със създаването на забавно съдържание с което печелим толерантността им в замяна на това да не ги молим да си купуват нищо.

Друг пример: рекламна агенция Lamar Co. използва в Щатите особен подход. Тя вгради в билбордовете си технология за внезапна полза, която ги направи по един нов начин свързани с мястото, където са видяни. Да не говорим за това, че така се създава нов медиен канал в приложението, с който могат да се изпращат по-късно онлайн реклами. Бензиностанцията, като следващ изход, може да покаже промо, което водачът ще види, когато търси най-близкия си любим ресторант.

Това не е брандинг чрез обвързване или ангажиране, или осмоза. Не е забавление, а просто премисляне на добрите стари цели на маркетинга. То продава. Но за разлика от старомодния маркетинг, който само дава на потребителя информация, която той може да реши да използва някой ден, тези билбордове комбинират новото и старата медия, за да накарат човека да действа незабавно и да удовлетвори информационна (или хранителна) нужда, която изпитва сега.

Джонатан Салем Баскин в AdvertisingAge

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ