От момче за всичко в Universal до собствено студио

От момче за всичко в Universal до собствено студио

Когато преследваш мечтата си да бъдеш творец на дигитално съдържание, което се продава добре и си готов да работиш много, късметът може и да ти се усмихне. Това разкрива историята на Джейсън Бъргър - основател и изпълнителен продуцент на студиото за създаване на съдържание Kids at Play, чиито филмови, телевизионни и дигитални продукции включват "Key & Peele" и брандирано съдържание за марките Bud Light и Dunkin' Donuts в САЩ.

Изданието Entrepreneur разговаря с него. 

Бъргър споделя как според него "инфлуенсърите зад камерата" или режисьорите и продуцентите днес могат да създават добавена стойност и да печелят в същото време. Ето какво разказва и съветва той:

Не се страхувайте да си "изцапате ръцете" с много работа и да се изтощите. 

"Започнах в развлекателната индустрия през 2002 г., а през 2004 г. най-сетне успях да стана продуцент в уважавана компания. Пътят да се превърна в такъв за мен бе свързан с изучаването на всеки аспект от производствения процес на студиото, така че да имам известни познания как буквално и физически да създавам съдържание. От каране на мотокари и събиране на боклук в Universal, станах асистент продуцент в едно шоу. Това стана като докато бях момче за всичко, обикалях всичките отдели на Universal - за осветление, звук, камера, производство и постпродукция - и питах мога ли да помогна по какъвто и да е начин, дори да значеше да нося оборудването от и до камиони. Скоро след това се запознах с един изпълнителен продуцент, Франк Синтън, който имаше нужда от асистент. Станах му асистент и бях добър асистент, но бях и "гладен" за повече работа. Работните ми часове бяха буквално от 6 до 10 сутринта в неговото шоу, от 10 до 17 часа като негов асистент и от 7 часа вечерта до полунощ, когато се завръщах да бъда асистент продуцент", разказва Джейсън Бъргър.

Не проспивайте възможностите. 

"Шефът ми беше (и е) толкова невероятен, че докато работех на бюрото му, той ми позволи да му помогна да създава предавания. Помоли ме да изляза и да снимам концепцията за две възможни такива, така че аз грабнах камерата и няколко микрофона и излязох, и заснех лента за "Fearless" и "The Sports List". Двете шоута в крайна сметка бяха избрани да станат сериали. Оттам започнах да заснемам късометражен филм в Чикаго и скоро след като бях помолен от Франк да отида и да продуцирам два от епизодите на един от сериалите му, които бяха взети, бяхме номинирани за "Еми". Аз бях само на 25", казва още той. 

Наберете финансова подкрепа. 

"Най-добрият начин да получите финансиране е да имате концепция за съдържанието. Звучи просто, но намирането на вашата ниша може да бъде трудно. Придържайте се към създаване на съдържание, което публиката обича. Това ще превърне аудиторията ви в посланици на това, което правите. Тъй като създавам съдържание в няколко платформи, финансирането може да дойде от няколко източника. Някои видове съдържание е създадено, а след това и лицензирано, от медия, което е много по-рисково, но с по-големи възнаграждения в дългосрочен план. Друго финансиране за съдържанието може да дойде от създаването на доказателство за концепция или презентация на идеята и след това тя да бъде представена на възможни купувачи, които да финансират целия ви, да кажем, сериал или да финансират по-нататъшното развитие. От страна на ролите, очевидно е важно да имате страхотен сценарий, но също така трябва да имате и страхотен екип около него. След това става въпрос за срещи с потенциални купувачи (независими финансиращи, студиа, банки и т.н.). Вижте дали вие и другата страна имате една и съща визия. Да получите финансиране за вашия бизнес според мен е само въпрос на създаване на решения. Ако можете да намерите решения или празнини в пазара, можете да намерите финансирането. Или пък то ще ви намери". 

Продължава на следващата страница.

Бъдете собствения си най-голям критик преди да публикувате. 

"Най-добрият начин да подготвя концепцията си за представяне е да открия недостатъците ѝ, да се поставя на мястото на потенциалния купувач, да разбера къде може да се провалям и да измисля решение за тези проблеми."

Изградете фирмена култура, която съответства на бранда ви. 

"Ние наричаме нашите офиси "Детската площадка", защото Kids at Play е свързано изцяло с усилена работа и после усилено забавление. Не знам друга компания, която да има толкова забавление, колкото ние... Исках да създам физическо пространство, което не е традиционно и да наема хора, които не са добри само в едно единствено нещо. Ние създаваме огромно количество съдържание всяка година в множество медии и канали и това е място, където всички "носим много шапки" - имаме творци, които също са невероятни редактори, фантастични режисьори, асистенти, които са писатели. Всеки глас се чува и от всеки човек се очаква да изрази мнението си. Не ме интересува откъде идва идеята. Една страхотна идея е страхотна идея". 

Поемайте рискове рано и често. 

Майкъл Джордан казва: "Провалях се отново и отново в живота си и затова успях". Обичам този цитат, защото неуспехът е неразделна част от това да бъдеш предприемач. В бизнеса със съдържание ще чуете думата "Не" в 90% от случаите и ако не можете да се поучите от тези неуспехи, няма да успеете. Аз сравнявам този бизнес да се науча да карам ски. Ще падна и ще боли, и ще се случи много пъти. Но ако не се върна назад, никога няма да се спусна в планината". 

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ