Поколението Z - ето какво ще бъде то

Поколението Z - ето какво ще бъде то

Следващото поколение, което ще навлезе в работната сила и ще се сдобие със средствата за потребление, е поколението Z на родените след 2000 г. 

Международни проучвания прогнозират в какви условия ще се реализира то. Допитване в САЩ показва, че 62% от него очаква да има сериозни трудности когато се налага да работи с далеч по-възрастните от него служители - бейби бумърите и поколението X, посочва Business Insider. За сравнение, такова очакване е имало сред предшестващото го поколение Y едва за 5% от неговите представители. 

Модерните компании, които ще заложат на най-младата работна сила, ще трябва да бъдат добре подготвени за навлизането на това поколение от таланти, за да увеличат потенциала му и да облекчат междупоколенческите разлики, а също и да създадат стойност от умственото разнообразие на работното място. 

Част от водещите разлики между поколението Z и предшестващите го хора от Y са следните:

1. Реалисти срещу оптимисти. Y генерацията са оптимисти, заради техните окуражаващи родители от поколението на Бейби бума. Те са израснали във времена на възход и развитие, напредък. Поколението Z ще бъде по-скептично и приземено, защото е израснало в икономическа криза и рецесия. Така например по време на кризата в САЩ нетното богатство на родителите на поколението Z е спаднало с 45%, според изследване на Pew Charitable Trusts.

2. Независими срещу сътрудничещи. Смята се, че преобладаващата част от поколението Z вярва в мотото "Ако искаш да се направи нещо както трябва, направи си го сам". В същото време предшествениците на това поколение са по-склонни да правят споразумения за сътрудничество и да събират бюрата си в работата. Поколението Z ще бъде по-конкурентно от колегите си и ще внесе манталитета и умствената настройка "направи си го сам" на работа. 

3. Дигитални местни срещу дигитални пионери. Значителна част от поколението на тийнейджърите казва, че да работи безжичният интернет у дома е по-важно от това да има течаша топла вода в банята. В същото време Y хората си спомнят времената без интернет около 1995-2004 г. Z поколението не е било свидетел на промените с идването на интернет и тези иновации, а по-скоро е родено в тази среда, с непрестанната свързаност с връстниците, много уредения достъп до глобална информация, видеото по поискаване и новинарските кръгове 24/7. 

4. Частно срещу публично. 7 от 10 тийнейджъри казват, че по-скоро биха споделили лична информация за себе си с домашния си любимец, отколкото с шефа си. Като дигитални пионери предшествениците Millennials вече са изразявали в социалните мрежи мислите си, мненията, всяко значимо събитие от живота си. В същото време поколението Z използва Snapchat - една мрежа, чието съдържание онлайн изчезва, а не живее вечно, както във Facebook.

5. Лице в лице срещу дигитално. От сега поколението Z казва, че би предпочело да общува с колегите си само лично. Y поколението пък е пионер на много от инструментите на дигиталната комуникация - съобщенията, чата в реално време, които направиха работните места по-ефективни и ефикасни. Може би Z поколението ще бъде идеалното поколение, което ще постигне правилния баланс между онлайн и офлайн работна комуникация. 

6. Учене по поискване срещу формално образование. Тийнейджърите днес поставят под въпрос дали огромното задлъжняване за образованието си заслужава, особено с оглед на факта, че мнозина с университетски дипломи не успяват да се реализират по специалността. То търси образователни алтернативи. Ще търси съдържание за учене по поискване (on-demand or just-in-time learning) или ще изисква от работодателите си да предложат засилено обучение за развитие в компанията. 

7. Скачане от роля в роля срещу скачане от работа в друга работа. По-младото поколение ще бъде по-заинтересовано от условия, в които може да влиза в различни професионални роли на едно и също работно място. Израснало в бързи времена и култура на незабавно доставяне при поискване, то ще има малко търпение за стагнация, особено когато става дума за кариерата му. Може да поиска да изпробва различни роли в компанията - от маркетинг, през счетоводство, до човешки ресурси. 

8. Граждани на света срещу зрители на света. 58% от възрастните по света над 35 години се съгласяват, че децата днес имат много повече общо с техните глобални връстници, отколкото по-големите от тях хора от всяка страна. Тийнейджърите споделят еднакви характеристики и ценности където и да живеят, повече от всякога. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Путин : Всички западни войски в Украйна ще бъдат легитимни цели за Москва
Управителят на Датската централна банка призовава сънародниците си да обмислят въвеждане на еврото
Премиерът Желязков пред Антонио Коща: Решението на българския парламент е да не изпращаме войски в Украйна
Мъск твърди, че роботите Optimus ще спасят Tesla. Много от тях обаче все още не работят
Шефът на НАТО предупреждава, че Китай и Русия се готвят за „дългосрочна конфронтация“
На днешната дата, 5 септември. Имен ден празнуват Захари, Захария, Захарина, Зара, Елисавета
ЕС обяви план да не купува нито една молекула газ от Русия
Тръмп ще наложи мита върху вноса на чипове от фирми, които не инвестират в производство в САЩ