Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|Кратко ръководство за стартиране на онлайн магазин
Да стартираш онлайн магазин на пръв поглед изглежда не чак толкова сложно и скъпо начинание. Но не е застраховано от грешки. Положението дори може да стане критично, ако финансирането е ограничено. Какво трябва да се планира внимателно преди старта? Ето седем, доказани в практиката правила.
1. Стоките трябва да са компактни, лесни за съхранение. Не си струва да започвате онлайн търговия с продажба на рояли например – ще ви трябва голям склад, товарачи, наем на автотранспорт, т.е. прекалено високи разходи като за начало.
2. Асортиментът трябва да носи достатъчно добра печалба, така че от една продажба в компанията да остават не по-малко от 35 евро. В противен случай, при евентуална грешка няма да можете да компенсирате разходите си. Принципът е с всяка поръчка да получавате достатъчно пари, които да покриват евентуални щети, свързани с изгубване при доставка, кражба или отказ на клиента от стоката.
3. От горното правило следва и правило 3 – стоките трябва да са скъпи. Не си струва да стартирате търговия с чаени лъжички например, защото ще е нужно да ги продавате в индустриални количества, за да получите някакви прилични печалби. По-добре е да пласирате по-малки количества, но от по-скъпи продукти.
4. Артикулите трябва да са такива, че да е сложно за клиентите да ги сравняват. Така ще избегнете капаните на дъмпинга. Идентичните стоки като битова техника например са лесни за сравняване и ако клиентът може бързо да открие най-изгодната за него цена на една и съща стока, възниква ценова надпревара, която води до намаляване на печалбите.
5. Стоката трябва да е такава, че да не се обезценява бързо. Например фототехниката за половин година губи една трета от стойността си. Но писалка Parker и след две години ще струва толкава, колкото е сега.
6. Търсете нискоконкурентна пазарна ниша. Живо самоубйство е да започнете онлайн търговия с мобилни телефони или фотоапарати, където стотици други вече са няколко обиколки преди вас. Най-краткия път към фалита е да започнете бизнес във висококонкурентен сегмент.
7. Осигурете си предварително надежден и добър доставчик. Спецификата на интернет търговията е в това, че клиентът често може да се откаже от направена вече поръчка. И ако доставчикът отказва да приеме обратно върнатия товар, ще започнете да трупате сериозни проблеми и загуби. Затова търсете доставчик, който е готов да приема отказани поръчки без уговорки, да продава на цени на едро и да приема различни форми на плащане.
По материали от Business2Community
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.