7 стратегии могат да превърнат онлайн контактите в продажби

7 стратегии могат да превърнат онлайн контактите в продажби

Интернет промени общуването с клиентите и начините, по които те могат да бъдат привлечени. Понякога е погрешно да се използват старите техники за общуване с потенциалните купувачи в новата, движена от потребителите интернет среда.

Да сте най-добрите, с най-ниските цени и най-убедителните вече дори не е достатъчно, разказва онлайн изданието Entrepreneur. Желаните резултати ще дойдат, ако знаете как да водите ефективна рекламна комуникация от името на компанията си в социалните мрежи.

Американката Стар Хол, международен лектор и автор на наръчник за подпомагане на бизнеса чрез социалните мрежи, разказва за 7 маркетингови стратегии, които могат да превърнат онлайн контактите в продажби. Тези стратегии са начини на поведение, които трябва да бъдат следвани от лицето (мениджъра, маркетинговия директор, PR-а), което движи фирмената комуникация с клиентите в социалните мрежи. Те са следните: 

Бъдете щедри: споделяйте знанието и опита на бизнеса си в мрежата без ограничения. Не си мислете, че като разпространявате публично  фирмените си идеи, ще загубите, защото ще ви копират. Възприемете споделянето като частично откриване, което ще привлече интереса към вас и ще стане повод за нови партньорства и бизнес възможности.

Следвайте правилото за трите пъти: то е обратно на точка номер 1. Ако клиент се свърже с човек от фирмата ви за съвет чрез социалните мрежи, консултирайте го максимум 3 пъти. След това му поискайте пари. Това правило акцентира върху границата между щедростта и достойнството.

Не изглеждайте отчаяни. Клиентите, които се свързват с вас в интернет, веднага ще разберат, ако вашата фирма общува с тях само защото има спешна нужда от повече покупки.

Направете "проверка за SPAM": под абревиатурата SPAM тук се има предвид Sales Pitching After Meeting, т.е. слагане на цените след срещата. Ако искате да привлечете клиенти – първо комуникирайте с тях онлайн и разберете исканията им. Изчакайте малко, преди да ги атакувате с цената на вашата помощ.

Направете комуникационен план. Когато започнете да общувате с даден клиент, продължете комуникацията и останете във връзка. По-късно можете да му изпратите информация за новите ви промоционални оферти.

Публикувайте препоръки. Ако компанията има добри отзиви от партньори или клиенти, споделете ги в социалните мрежи.

Бъдете себе си. Кажете на човека, който отговаря за интернет комуникацията да общува с потенциалните клиенти така, сякаш сте на живо. Хората обичат да си представят, че пред компютъра срещу тях е седнал истински, естествен човек. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ