#Metoo, маркетинг, #metoo ...

 #Metoo, маркетинг,  #metoo ...

#Metoo, маркетинг, #metoo ...

На Международния ден на жената, 8-ми март, моята пощенска кутия беше препълнена с маркетингови съобщения. Повечето от тях бяха #metoo маркетинг.

Разбира се, имейлите бяха безобидни. (Кой не иска 40% отстъпка от цената на ботуши? Дори и да нямам никаква представа какво общо има това с Деня на жената?!).

За съжаление, тази година несъмнено ще има своя дял от напълно "глухи" към ценностите на клиентите, изключително неподходящи маркетингови послания. И въпреки че може да бъде изкушаващо да скочим в потока на съобщенията за каузи, това няма да разкрива дългосрочна ангажирност, по-дълбоко влияние или ценности и поведенчески модел, който да бъде демонстриран. 

Има десетки международни дни, които се отбелязват всяка година. Някои от тях със сигурност биха могли да се асоциират с вашата компания или бранда ви.

Наблюдавайки успехите и провалите на тазгодишния маркетинг с кауза по време на Деня на жената 8-ми март, може да посочим три фактора, които да ви помогнат да формулирате маркетингова стратегия, съответстваща на дадена кауза. 

Фактор 1. Направете правилното съответствие. Няма по-лошо от това човек да види някоя марка да отдава почит на кауза или да подчертава даден проблем, без да звучи адекватно. Знаете какво искам да кажа: Когато веднага се зачудите защо по дяволите тази компания говори за това, имайки предвид нейната история (скандал, политическо положение, предишно приемане на ценности и позиция или друго). 

Всеки активизъм, или добър маркетинг, трябва да бъде естествено свързан с контекста на бизнеса и начина на правене на бизнес. Вашата клиентска база трябва да приветства добавянето на информация за определената от вас кауза в нейния поток от информация, нюзфийд, входяща поща или другите платформи. С други думи, не е нужно (и не трябва) "да скачате" на вълната на всеки хаштаг или звучаща правилно тема.

Помислете да се присъедините към каузите, които са подходящи за вас и създават съобщения, които имат смисъл. Международният ден на семействата (15 май) може и да не е тенденция, но ако сте компания, която предоставя продукти или услуги за семейства, това може да се отбележи и да се сподели със света.

Фактор 2. Дарете своя принос. Ще създадете по-голям отклик с кампании, в които го правите.

Дарявайте. Да отделите 10% от печалбите си в този ден за определена избрана от вас кауза си заслужава. Може да бъдат похарчени за асоциация, стипендия или фонд. Освен това е по-ефективно да внедрите подкрепа във вашия начин на правене на бизнес. Освен просто да дарите в определен ден, за да подкрепите някого, например жените, работили в армията, може също на този ден да се ангажирате официално да назначавате определен процент жени (или друг тип служители) през настоящата бизнес година. Следващата година споделете, че сте го направили. Така ще уверите публиката, че не сте тук за ден-два и наистина ви е грижа. 

Продължава на следващата страница.

Фактор 3. Не търгувайте. Ще попитате "Ами какъв тогава е смисълът да се прави маркетинг?".

Да, наистина има ситуации, в които може да се предложат отстъпки или специални оферти, които да се свържат с избраната от вас кауза или сътрудничество. Но има толкова много ситуации, в които директните продажби не са подход. Те изглееждат като търговско поведение, ако не са направени правилно. Когато са поставени до важен проблем, може да не е приемливо. Стилът маркетинг от рода на рекламата на "Пепси" с Кендъл Дженър, в която Дженър играе ролята на "бунтарка", не изглежда подходящ. В тази реклама Дженър илюстрираше проблема с полицейското насилие срещу тъмнокожи в САЩ с предложение за газирана напитка на полицай.

Маркетингът с кауза е много повече свързан с ценностите, отколкото с продажбите. Отново: това е дългосрочна игра, а не бързо фиксиране на продажби. 

Има толкова много "международни дни" и начини да празнуваме. Съществуват важни социални и политически проблеми, които са излагани в общественото пространство и които може да бъдат адресирани. Като маркетолог и бизнес лидер може да се включите в разговора и да се свържете с някой проблем или несправедливост.

Колкото и ефимерен да звучи един хаштаг, зад темата в него се таят дълбоки чувства и страсти, които трябва да бъдат разгледани сериозно и всички погрешни стъпки на компанията ви ще имат дълготраен негативен ефект. Затова маркетингът с кауза трябва да бъде реализиран внимателно.

Но когато наистина ви е грижа, това ще се види. И клиентите ще забележат. 

По съвети на Мишел Манафи в Inc.com

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ