Умното поведение при криза на доверие

Умното поведение при криза на доверие

Какви ще бъдат най-важните за марките и бизнеса тенденции в социалните мрежи през 2019 г.? На този въпрос предлага отговор годишният доклад на Hootsuite. Той се основава на проучване, проведено сред над 3000 потребители - от големи компании, до малки агенции. Проучванията са проведени в края на 2018 г. В анализа са включени и изводи от интервюта, както и данни от Edelman, Gartner, GlobalWebIndex, Forrester, Econsultancy, Kleiner Perkins, We Are Social и др. 

Оказва се, че новите формати, предизвикателствата и начините на ангажиране правят 2019 г. вълнуваща за работата чрез социални мрежи. Сред актуалните явленията се включва следното: 

Усилия за връщане на доверието. 

Брандовете трябва да звучат все по-човешки в бъдеще, ако искат потребителите да им се доверяват. В същото време крагът на доверие сред хората в социалните мрежи се стеснява.

През 2018 г. имаше криза на доверието в социалните мрежи. Заради скандала с "Кеймбридж Аналитика" и Facebook, и признанията на Twitter за изтриване на хиляди фалшиви профили, по-голямата част от хората изгубиха доверие в социалните мрежи. Ето защо през 2019 г. умните марки се фокусират по-малко върху увеличаването на обхвата и повече върху излъчването на прозрачност и качествено съдържание с цел ангажираност. Компании като Adidas и The New York Times, например, работят за развиване на интимен, смислен разговор с по-малки, по-ценни групи от аудиторията. Те създават общности и споделят проницателно и изследвано съдържание - след това се оттеглят и позволяват на най-запалените потребители да говорят един с друг.

Разказване на истории в социалните канали.

Авторите на съдържание в социалните мрежи се приспособяват, докато Stories полетата на Facebook и Instagram предлагат нов формат за споделяне. Според консултантската фирма Block Party, Stories - вертикалните, изчезващи видеоклипове, измислени от Snapchat, сега нарастват 15 пъти по-бързо от споделянето в newsfeed-a.

Главният продуктов директор на Facebook Крис Кокс сподели диаграма, показваща, че историите са настроени да надминават емисиите от новини и обновления, като основен начин хората да споделят нещата с приятелите си през 2019 г. И почти 1 милиард потребители в WhatsApp, Instagram, Facebook и Snapchat вече се обръщат към Stories, за да споделят.

Затваряне на празното поле на рекламата.

Нарастващата конкуренция при платената реклама в социалните мрежи налага на марките да се усъвършенстват. Маркетолози в САЩ повишават бюджетите си за реклама, след като само през 2018 г. са ги увеличили с 32%. Те финансират повече реклами от всякога. Една от всеки четири Facebook страници вече използва спонсорирано съдържание. Facebook държи 23% от общия бюджет, харчен за дигитална реклама, в целите Съединени щати. 

Разбиване на търговския код в социалните мрежи.

Подобрените технологии за е-пазаруване най-сетне ще задвижат продажбите и онлайн търговията в социалните мрежи. 

В Азия приемането на "социалната" търговия е много бързо. 70% от китайските потребители от поколението Z сега купуват директно от социалните мрежи. В същото време социалната търговия не се развива в Северна Америка, въпреки отдавнашното обещание за бутони за закупуване.

Публикуваните в Instagram постове вече позволяват на потребителите да преминават от откриване към плащане, без потребителите въобще да напускат приложението. Платформата дори е добавила раздел за пазаруване към страницата си за търсене.

Пазарът Marketplace на Facebook вече се използва в 70 държави от повече от 800 милиона души. А в този на Pinterest, 55% от потребителите използват сайта, за да намерят и пазаруват продукти.

Видеото, по-специално, е форматът, който създава критично важен мост за "социална" търговия. В проучване, проведено сред 5500 потребители от компанията за видео маркетинг BrightCove, 74% от зрителите са установили връзка между гледането на видео в социалните мрежи и покупката.

Изпращането на съобщения е завладяло света.

Топ мобилните приложения WhatsApp, Facebook Messenger, WeChat, QQ и Skype общо обхващат 5 млрд. месечно активни потребители. Това е повече на брой хора от този в традиционните социални мрежи навсякъде по света. 

По света потребителите прекарват повече време в изпращане на съобщения и по-малко в споделяне на новини за себе си в социалните мрежи. Преходът от публичност към частно и лично общуване, променя очакванията на хората. 9 от 10 от тях биха искали да използват писането на съобщения, за да комуникират с бизнеса, според изследване, проведено сред 6000 души глобално. 

В САЩ съобщенията са най-предпочитания канал за обслужване на клиенти. В проучване от 2018 г., обхващащо 8000 души и проведено от Facebook, 69% от анкетираните казват, че директното общуване с компания им помага да се чувстват по-уверени за марката.

Потребителите прекарват повече време в писане на съобщения и по-малко в споделяне на новини по социални въпроси. Това преминаване от публично към частно пространство променя всичко.

Ясно е обаче, че потребителите не искат повече рекламни канали. Умните марки използват мобилните приложения за изпращане на съобщения, за да постигат по-висока стойност на разговорите.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

На днешната дата, 24 ноември. Честит имен ден на Екатерина, Катя, Катина, Катерина, Кина
Разформироваха министерството за правителствена ефективност на САЩ
Нещата, които разграничават страхотните лидери от посредствените шефове
Щом Уолстрийт предупреждава за рисковани ИИ инвестиции и трупащи се дългове, значи нещо наистина не върви добре
Между разума и чувствата - невробиология на вечния сблъсък
Цитат на деня
Оптимизъм, но и предпазливост в нагласите на финансовите директори от Централна и Източна Европа
Министерство на туризма проверява готовността на курортите за зимния сезон