Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|Умното поведение при криза на доверие
Какви ще бъдат най-важните за марките и бизнеса тенденции в социалните мрежи през 2019 г.? На този въпрос предлага отговор годишният доклад на Hootsuite. Той се основава на проучване, проведено сред над 3000 потребители - от големи компании, до малки агенции. Проучванията са проведени в края на 2018 г. В анализа са включени и изводи от интервюта, както и данни от Edelman, Gartner, GlobalWebIndex, Forrester, Econsultancy, Kleiner Perkins, We Are Social и др.
Оказва се, че новите формати, предизвикателствата и начините на ангажиране правят 2019 г. вълнуваща за работата чрез социални мрежи. Сред актуалните явленията се включва следното:
Усилия за връщане на доверието.
Брандовете трябва да звучат все по-човешки в бъдеще, ако искат потребителите да им се доверяват. В същото време крагът на доверие сред хората в социалните мрежи се стеснява.
През 2018 г. имаше криза на доверието в социалните мрежи. Заради скандала с "Кеймбридж Аналитика" и Facebook, и признанията на Twitter за изтриване на хиляди фалшиви профили, по-голямата част от хората изгубиха доверие в социалните мрежи. Ето защо през 2019 г. умните марки се фокусират по-малко върху увеличаването на обхвата и повече върху излъчването на прозрачност и качествено съдържание с цел ангажираност. Компании като Adidas и The New York Times, например, работят за развиване на интимен, смислен разговор с по-малки, по-ценни групи от аудиторията. Те създават общности и споделят проницателно и изследвано съдържание - след това се оттеглят и позволяват на най-запалените потребители да говорят един с друг.
Разказване на истории в социалните канали.
Авторите на съдържание в социалните мрежи се приспособяват, докато Stories полетата на Facebook и Instagram предлагат нов формат за споделяне. Според консултантската фирма Block Party, Stories - вертикалните, изчезващи видеоклипове, измислени от Snapchat, сега нарастват 15 пъти по-бързо от споделянето в newsfeed-a.
Главният продуктов директор на Facebook Крис Кокс сподели диаграма, показваща, че историите са настроени да надминават емисиите от новини и обновления, като основен начин хората да споделят нещата с приятелите си през 2019 г. И почти 1 милиард потребители в WhatsApp, Instagram, Facebook и Snapchat вече се обръщат към Stories, за да споделят.
Затваряне на празното поле на рекламата.
Нарастващата конкуренция при платената реклама в социалните мрежи налага на марките да се усъвършенстват. Маркетолози в САЩ повишават бюджетите си за реклама, след като само през 2018 г. са ги увеличили с 32%. Те финансират повече реклами от всякога. Една от всеки четири Facebook страници вече използва спонсорирано съдържание. Facebook държи 23% от общия бюджет, харчен за дигитална реклама, в целите Съединени щати.
Разбиване на търговския код в социалните мрежи.
Подобрените технологии за е-пазаруване най-сетне ще задвижат продажбите и онлайн търговията в социалните мрежи.
В Азия приемането на "социалната" търговия е много бързо. 70% от китайските потребители от поколението Z сега купуват директно от социалните мрежи. В същото време социалната търговия не се развива в Северна Америка, въпреки отдавнашното обещание за бутони за закупуване.
Публикуваните в Instagram постове вече позволяват на потребителите да преминават от откриване към плащане, без потребителите въобще да напускат приложението. Платформата дори е добавила раздел за пазаруване към страницата си за търсене.
Пазарът Marketplace на Facebook вече се използва в 70 държави от повече от 800 милиона души. А в този на Pinterest, 55% от потребителите използват сайта, за да намерят и пазаруват продукти.
Видеото, по-специално, е форматът, който създава критично важен мост за "социална" търговия. В проучване, проведено сред 5500 потребители от компанията за видео маркетинг BrightCove, 74% от зрителите са установили връзка между гледането на видео в социалните мрежи и покупката.
Изпращането на съобщения е завладяло света.
Топ мобилните приложения WhatsApp, Facebook Messenger, WeChat, QQ и Skype общо обхващат 5 млрд. месечно активни потребители. Това е повече на брой хора от този в традиционните социални мрежи навсякъде по света.
По света потребителите прекарват повече време в изпращане на съобщения и по-малко в споделяне на новини за себе си в социалните мрежи. Преходът от публичност към частно и лично общуване, променя очакванията на хората. 9 от 10 от тях биха искали да използват писането на съобщения, за да комуникират с бизнеса, според изследване, проведено сред 6000 души глобално.
В САЩ съобщенията са най-предпочитания канал за обслужване на клиенти. В проучване от 2018 г., обхващащо 8000 души и проведено от Facebook, 69% от анкетираните казват, че директното общуване с компания им помага да се чувстват по-уверени за марката.
Потребителите прекарват повече време в писане на съобщения и по-малко в споделяне на новини по социални въпроси. Това преминаване от публично към частно пространство променя всичко.
Ясно е обаче, че потребителите не искат повече рекламни канали. Умните марки използват мобилните приложения за изпращане на съобщения, за да постигат по-висока стойност на разговорите.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.