Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|Тенденция: Реклами като филмови трейлъри
В света на рекламата се забелязва тенденция - ТВ клипове започват като трейлъри на нови филми, след което се оказва, че са реклами на различни продукти или услуги.
Темата коментира изданието за маркетинг Adweek.
Тенденцията се потвърди от тазгодишния финал на американската футболна лига Супербоул 2018. По време на най-скъпото ТВ излъчване в САЩ за цялата година беше излъчено видео, което започна като привидна реклама на нов филм за Крокодила Дънди. Това се оказа реклама на Австралия като туристическа дестинация. Кампанията бе на известната агенция Droga5.
Няколко седмици по-рано веригата Taco Bell също пусна клип, който бе привидно като тейлър на филм, с участието на актьора Джош Дъмел. Целта бе да се съобщи за добавяне на картофки към меню на веригата за бързо хранене.
Други марки също използваха подхода. Сред тях бе модният бранд Robert Graham, който излъчи реклама, започваща като филмов трейлър.
Защо се използва този подход?
Едно от възможните обяснения е, че зрителите сега повече се свързват с филми, отколкото с традиционната рекламна кампания.
Това коментира главният изпълнителен директор на Red Interactive Ник Фелпс. "Малко неща предават културата толкова, колкото филмите и карат хората да се вълнуват. Изглежда абсолютно логично това да се използва от брандовете", казва той.
Криейтив професионалисти смятат, че творческият процес за изготвяне на нормална рекламна кампания и този за филмов трейлър са до голяма степен еднакви. Затова не е толкова трудно. Изисква се повече внимание към детайлите. Особено когато рекламираш несъществуващ филм, нали?
"Тези марки използват насочен към себе си хумор, за да накарат хората да ги харесват... Компаниите се забавляват със себе си и в настоящия маркетингов климат, изпълнен с прекомерни обещания, това ги издига над останалите. Честността на този подход е глътка чист въздух за потребителите", казва още Майк МакКей - главен творчески директор на Eleven.
От Taco Bell пък обясняват за кампанията им - “Web of Fries”, че са искали да представят новото меню също както биха представили един достоен за награда филм. Целта била зрителите да си зададат въпроса наистина ли има такъв филм.
За туризма на Австралия и Дънди крокодила били създадени фалшиви страници в кино сайта IMDb - за хората, които потърсят филма в интернет, щом видят рекламата. Показани били и билбордове на фалшивия филм. От агенция Droga5 обясняват, че са си поставили за цел да провокират да се заговори за темата и да направят реклама като за един блокбъстър.
Ключова част от рекламирането чрез фалшив филмов трейлър, според експертите, е намирането на точното време да се покаже такава реклама. За туризма на Австралия Супербоул 2018 е бил идеален момент. Рекламата има и близо 7 млн. прегледа в YouTube.
Марките, които пасват добре за тази практика са тези, които имат в своето ДНК емоционална връзка на хората с тях, противопоставяща се на директните маркетингови тактики и паричните цели, които по принцип са смисъл на маркетинга.
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.