Уроци по маркетинг от британското кралско семейство

Уроци по маркетинг от британското кралско семейство

2018 беше наистина интересна година за хората, които харесват кралските сватби, градинските партита, елегантното британско облекло, тиарите и известните наследници с благороднически титли. Тази година имаше две големи кралски сватби - дългоочакваната сватба на принц Хари, който се ожени за американската актриса Меган Маркъл, и на внучката на кралица Елизабет II принцеса Юджени. Сега беше съобщено и, че Меган чака бебе. Това става след като херцогинята на Кеймбридж Катрин роди третото си дете и принц Уилям отново е татко. 

Може би не сте от хората, които са много заинтересовани... А може би сте част от милионите зрители, които следят какво се случва с живота на кралските знаменитости. В САЩ например 29 милиона американци са гледали кралската сватба на Хари и Меган по телевизията. Има и над 10 млн. гледания онлайн, според Adweek.

Всички обичаме красивите хора, щастливите събития и романтиката. Освен това е забавно и интересно да се гледа как модерната монархия отписва някои от ритуалите си.

Зрителите разглеждат кралските новини като приятен начин да отвлекат вниманието си от проблемите си и да се потопят в един много различен начин на живот от техния собствен. 

На британските кралски лица се гледа и като на посланици на бранда "Британска монархия". 

Изданието Inc.com извежда няколко съвета, които бизнесът, маркетинговите и пиар специалисти биха могли да имат предвид, от незабравимите, масово гледани и вълшебни събития на монархията през тази година. Например: 

Издигайте имиджа си винаги, по всички начини. 

Защо Катрин и Меган Маркъл изглеждат доволни от живота и ангажирани по начин, по който принцеса Даяна никога не изглеждаше? Защото като модерни жени двете разбират, че са направили кариерен избор като са се оженили за Уилям и Хари и с това са се съгласили до края на живота си да участват в ангажименти в ролята на... маркетингови директори, работещи за Великобритания и Общността на нациите. Мнозина са убедени, че те не разглеждат себе си като принцеси от приказките, а като лица, които работят здраво всеки ден и служат като посланици на британската монархия. 

Урок: Също както при тях, всеки коропоративен лидер трябва да бъде с добри маниери, с добър избор на облекло и винаги на показ и под наблюдение.

Те знаят, че много хора ги гледат непрекъснато, но в същото време не приемат това лично. Можем да се научим от тях да не раболепничим, а също и да не се чувстваме отвратени когато хората ни гледат накриво, опитвайки се да търсят недостатъците ни, защото сме под светлините на прожекторите. Вместо това те използват вниманието към тях, за да го насочват към каузи и идеали, в които вярват. Ако бизнес представителите направят така, компанията им ще може да спечели, също както Великобритания печели публичност от монархията. 

Не поставяйте благотворителността на последно място. Направете я централна част от работата си. 

Няколко примера: принц Чарлз има 18 благотворителни дружества, включително много активната организация Prince's Trust. Принц Хари е основател на годишните игри за пострадали, ранени и болни военни Invictus Games. Той ръководи и благотворително дружество за ХИВ и децата в Африка. 

Хари и Меган помолиха вместо подаръци за сватбата да бъдат направени дарения с благотворителна цел. Може би ще си кажете: но те са последните хора на света, които се нуждаят от подаръци. И така да е, колко от нас всъщност имат нужда от подаръци? Урокът тук е, че почти всеки повод всъщност може да бъде шанс да се помогне на една кауза или да спечели някой в нужда. Къде другаде можем да приложим благотворителни мотиви в ежедневния си живот? 

Реално не е възможно хората да бъдат облечени натруфено - доброто усещане какво е подходящото за повода облекло може да бъде от полза на всеки. 

От самата кралица Елизабет II, която винаги се облича в ярки цветове, за да могат тълпите да я забележат от разстояние, до принц Чарлз и Хари в техните красиви и особени военни униформи - всичко това изглежда малко като една голяма пиеса с необходимото облекло. Но всички тези специфични комбинации от дрехи създават и красиво усещане за повод. Можем да вземем и този урок. Всеки, който отива някъде като представител на дадена компания или другаде, трябва да сложи дрехи, които съответстват на повода. 

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ