В планирането на кампания добавете и търпение

В планирането на кампания добавете и търпение

Докато работех като маркетинг и пиар в стартиращата фирма Agent Anything – платформа за търсене на работа за студенти, научих нещо важно: планирането на рекламна кампания в медиите не е лесно и организацията е най-важна в него.

Ако ви предстои подобно изпитание, може би ще са ви полезни следните препоръки:

Бъдете подготвени да чакате. Когато проверявах разнообразни рекламни възможности установих, че за да се сдобия с информацията, от която се нуждая, за да направя решение във връзка с рекламата на компанията ми, трябва да изчакам по-дълго от очакваното, за да получа оферта за реклама в медиите. Някои медии са бързи и ти дават всичко, от което се нуждаеш. Други обаче не са и се достигат трудно. Случва се най-добрите им данни да не ти вършат работа.

Формулирайте план. След като сте отправили запитване до различни рекламни канали и сте събрали данните, от които се нуждаете, е време да организирате информацията си в документ. Това е много важно, защото ще ви позволи да сравните различните опции и да започнете да вземате решения. Целта е да разберете кое ще е най-ефективно от гледна точка на разходите, за да достигнете аудиторията, която желаете.

Разберете какво можете да си позволите. Преди да вземете решение трябва да сте установили кое не се вписва в маркетинг бюджета ви и какво няма смисъл. Ако рекламата, която ви се предлага в дадена медия, е твърде скъпа за бизнеса, преговаряйте. Най-лошото, което може да ви се случи е медийните компании да ви кажат „не”. Освен това можете да се обърнете към конкуренти и да сравните офертите им.

Уверете се, че стратегията ви може да се измерва. След като сте направили всички маркетинг решения е време за изпълнението. Трябва да имате достатъчно показатели и възможност да следите случващото се с всяка платена от вас кампания. Можете да използвате Google Analytics, KISSmetrics за интернет данните и трафика в сайтове. MailChimp пък е имейл маркетинг инструмент за измерване, който позволява да се тестват различни страници онлайн и значението на полето с изписано „относно” при изпращане на имейла.

Оптимизирайте. Щом създадете стратегията си, помислете за начини да я подобрите. Харчете за стратегии, които работят, и променяйте нещата, които са безполезни.

Матю Фишман – млад американски предприемач, в списание Entrereneur

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ