В търсене на баланса между спешното и важното

В търсене на баланса между спешното и важното

„Опасно е, когато човек остави спешните неща да се промъкнат между важните.“

С тези думи известен и успешен за времето си управител на фабрика за памук в Щатите впечатлява през 20 век американския автор Чарлз Хамъл. Впоследствие Хамъл използва идеята и я поставя в центъра на есето си „Господството на неотложното“ (1967 г.) В текста си авторът разказва за важния баланс между спешното и важното.

Разчетена от гледна точка на съвременния бизнес, идеята в есето е свързана с разбирането за тайм мениджмънт, но и с приложението му в маркетинга. Това коментира Крис Мичъл в електронното издание на рекламната агенция 25-8 Marketing. Ето още от ключовите възгледи на Мичъл по темата за баланса между спешното и наистина важното:

Какво представлява неотложното от гледна точка на маркетинга?

Собствениците нямат търпение да повишат продажбите, да се справят с проблемите на назначените, да спечелят пари, да станат известни и т. н. В този смисъл маркетингът на спешното е реакционен. Например, когато търговец на автомобили направи разпродажба на инвентара и така се опита да надвиши квотата на месечните продажби. Да се продава цена, а не стойност – това е друг пример на маркетинга „по спешност“. Гонят се бързи резултати, не се мисли за развитието в дългосрочен план.

Какви са примерите за маркетинг на важното в бизнеса?

В повечето случаи този вид маркетинг е завръщане към основните ценности в бизнеса. Става дума за създаване и попълване на списъка с клиенти, работа с консултанти в областта на рекламата. Това е грижата графиките, логото и снимките ви да са добре организирани, записани на диск, поставен върху бюрото ви, и готови за раздаване. Тук се включва също разработването на маркетинг план, който прави компанията по-скоро активна, отколкото реактивна. Този вид маркетинг е внимание към бюджета и разработване на собствен сайт с интересно и актуално съдържание.

Ключът за успех в бизнеса е в баланса между двете, в съчетанието между неотложното и важното както по отношение на управлението, така и на рекламирането. За тази цел в хода на ежедневието са необходими паузи.

На всички ни се случва в края на деня да сме убедени, че сме работили много, но като се замислим, да не си спомняме какво точно сме постигнали. Решението не е във времето, а в приоритетите.

Възможен подход за това как да постигате търсения баланс е като започвате всяка работна седмица със списък на най-важните неща, които движат бизнеса ви напред и които е необходимо да се направят, за да се получи добра реклама.

След като създадете този списък, можете да направите още един, който да съдържа най-важните ви задачи за седмицата. Във втория списък можете да включите конкретен ден и час, в които да помислите над това как да постигнете дългосрочните, важни цели, изброени в първия, съветва Мичъл. 

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Изненадващ ход: Путин се е обявил за "нулево" обогатяване на уран от Иран
Приходите от мита в САЩ достигнаха нов рекорд за една фискална година
Реакции от Европа след обявените американски мита от 30%
Фицо: Словакия е готова да подкрепи новия кръг от санкции срещу Москва, ако няма да пострада от спирането на руския газ
Времето: Слънчево с температури до 37 градуса
Брюксел планира нов данък за големите компании, за да увеличи бюджета на ЕС
Как да подлъжете нервната си система да се успокои, когато сте стресирани на работа?
Как да превърнем големите бизнес моменти в траен импулс на марката?