Apple - най-скъпият бранд в света за пета поредна година

 Apple - най-скъпият бранд в света за пета поредна година

Технологичният бранд Apple оглави за пета поредна година класацията на Interbrand с най-скъпите марки в света. Следват го Google и Microsoft, като Google задържа втората позиция също за пета поредна година. 

В последната една година стойността на бранда, както на Apple, така и на Google, е продължила да се покачва, съответно с 3% и с 6%. 

Microsoft е на трето място с двуцифрено поскъпване на марката в проценти. В топ 10 се нареждат още Coca-Cola на четвърто място, следвана от Amazon, Samsung, Toyota и Facebook. Facebook достига No.8  в топ 10 за първи път, след като стойността й се покачва със забележителните 48%. Топ 10 завършват Mercedes-Benz и IBM.

В класацията на Interbrand за 2017 г. е изброен топ 100 на глобалните брандове, сред които има и нови попълнения като Ferrari (No. 88) и Netflix (No. 78).

Повече от половината от марките топ 100 са в четири основни сектора от бизнеса - автомобилна индустрия, технологии, финансови услуги и бързооборотни стоки. 

Секторите с най-бърз растеж за последната година са ритейл, спортни стоки, технологии, логистика и финансови услуги (6%).

Сред финансовите услуги PayPal е No. 80. Тя създаде множество стратегически партньорства, с които разшири публиката на бранда си по света. Партньорствата й са с над 20 други топ марки, включително Visa, Chase, Google, Facebook, които захранват епохата на дигиталната търговия. 

Анализът на класацията сочи, че някои от най-големите и известни марки на света продължават да са силни, а други продължава да променят стойността си. 

Класацията 2017 Best Global Brands Report е съставена за 18-та година. 

Марките в топ 100 представляват невероятно количество стойност в глобалния бизнес свят. Interbrand пресмята, че съвкупната стойност на тези 100 марки в най-новата класация е  $1,871,730. Това е с 4,2% повече спрямо предишната година. Тази година 42% от сумата в долари е притежание на топ 10 на марките в списъка. 

За пресмятане на бранд стойността Interbrand използва няколко компонента, сред които водещи са финансовото представяне на брандираните продукти или услуги в последната година, ролята, която брандът играе за повлияване на решенията за покупка, силата на бранда за задвижване на премиум цени или печалби. 

Общото между най-високо класираните марки е, че те поставят потребителя винаги на първо място. Те са изцяло отдадени на дълбокото разбиране на потребителя  във всяко едно отношение - от инженерни решения през правилно прогнозиране на нужди и желания, до създаване на удоволствие за хората във всички точки за допир.

Технологичният сектор продължава да расте, отбелязват още авторите на класацията. Най-добрите марки са най-гъвкави. Те са готови всеки един момент да последват всяка нововъзникнала потребителска нужда. Гъвкавост през 2017 г. означава, че технологични гиганти може да станат супермаркети за плодове и зеленчуци, доставчици на храна и безалкохолни - лайфстайл марки, автомобилни компании са готови да се изстрелят в Космоса. Производители на телефони са пионери в изкуствения интелект. "Когато промяната е новото нормално, всичко е възможно", коментират авторите на доклада. 

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ