Да успееш за 5 часа

Да успееш за 5 часа

Да успееш за 5 часа

Не е важно колко дълго работиш, а колко ефективно. В това вярва американският предприемач Стивън Аарстъл, основател на компанията „Tower”. Той разказва пред Fast Company как въвел 5-часов работен ден в своята компания и какво е последвало от преминаването към по-къс работен ден.

Идеята за намаляването на работното време му хрумнала на база личен опит: Аарстъл забелязал, че е най-продуктивен в първата половина на деня. Обмислил добре всичко и на 1 юни, миналата година стартирал тримесечен експеримент: предложил на служителите си да започват работа в 8 сутринта и да приключва в 13 часа. Условието било само едно: да успеят за 5 часа да свършат това, което преди са вършели за 8.

„Резулаттите бяха поразителни, - разказва Аарстъл. – Влязохме в Топ 500 на най-бързо растящите компании. Годишните ни доходи скочиха с над 40%.  За тази година, компанията ни, която се състои от 10 души, планира да получи приходи от 9 млн. долара.”

Предприемачът дава и 5 съвета за тези, които решат да последват примера му.

1. Въведете правилото 80-20. Известно и като Принципа на Парето,  то гласи, че  20% от усилията дават  80% от крайния резултат. Ако съумеете да определите тези критично важни 20% действия и усилия в типичния работен ден на своята компания, ще бъдете в състояние да съкратите останалите.

2. Променете „производственото мислене”: спреде да измервате работата в часове и започнете да я измервате в продуктивност, в резултати, в продукти.

3. Откажете се от принципа на постоянна достъпност за клиента. Нашият опит показва, че няма значение в какъв интервал от време сме откриваеми и достъпни, след като нашите клиенти са наясно с работното ни време. Получаваме същото количество заявки, запитвания и пр., както и при осемчасов работен ден, а много от потенциалните ни клиенти намират нужната им информация на нашия фирмен сайт, казва Аарстъл.

4. Възползвайте се от технологиите, за да повишите ефективността. За да осигурим 30% по-малко заетост за нашия склад и нашите служители по обслужване на клиенти, ние автоматизирахме част от процесите, посочва предприемачът.

5. Не приемайте за абсолютна норма  25-часовата работна седмица. Моите служители знаят, че винаги могат да си тръгнат от офиса в 13:00, и  повечето от тях го правят през по-голямата част от времето. Но, когато се наложи, можем да работим и по 12 часа на ден. Това, обаче е изключение от правилото и служителите добре знаят това!

 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ