Необичайната оферта за задържане на таланти на една американска компания
Необичайна тактика за задържане на талантите практикува американска софтуерна компания. Наред с договор за назначаване изпълнителният директор наTrainual Крис Ронцио предлага на новите служители по 5000 долара ако решат да подадат молба за напускане две седмици след започване на работа в компанията, пише Business Insider. Ронцио е уверен, че тази мярка позволява на компанията да задържи най-добрите таланти в индустрията, както и да поддържа силна корпоративната култура. "За повечето тази оферта е като предизвикателство, което ги мобилизира да докажат пред себе си, че могат да се справят с работата", разказва Крис Ронцио пред изданието.
Офертата за напускане е своеобразен бърз процес на филтриране, който позволява на всеки нов член на екипа "вдигне червен флаг ако не се чуства по всеки друг начин, само не и развълнуван от работата", допълва той. Ронцио също така вярва, че предоставянето на възможността за бързо напускане придружено от финансов стимул създава изключително здравословна атмосфера в екипа. „Много е важно те [служителите] да се откажат от пари, да вземат решение и да се ангажират. Това поставя основата за страхотни работни взаимоотношения“, казва главният изпълнителен директор на Trainual.
Ронцио разказва още, че въвел политиката на плащане за напускане през май 2020 г. Първоначално компанията предлагала на служителите по 2500 долара, ако искат да напуснат две седмици след назначаването им в случай, че имат някакви съмнения дали това е точното работно място за тях. Никой от 38-те души, които са били наети от въвеждането на тази политика, не е приел предложението до момента. А компанията наскоро повиши сумата до 5000 долара.
„Погледнахме цифрите за средната работна заплата при нас, когато обмисляхме промяна на сумата и в крайна сметка решихме, че ако някой прави 80 000 или 100 000 долара годишно, тогава 2500 долара може да не са достатъчно атрактивни финансово и е възможно при тази сума новите служители да решат да останат по-дълго, докато си намерят по-добре платена работа. Затова удвоихме сумата", допълва той. Логиката зад двуседмичния прозорец е, че има по-малко смущения в бизнеса, отколкото при напускане след по-дълъг период от време, когато компанията е инвестирала повече в служителя.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.