Светлана Стефанова, генерален мениджър на „ФААК България“: Излязохме от кутията

Светлана Стефанова, генерален мениджър на „ФААК България“: Излязохме от кутията

Излязохме от кутията и погледнахме по нов начин познатите неща, казва Светлана Стефанова, генерален мениджър на „ФААК България“. Компанията води началото си от американската група Datapark, позната на световните пазари с паркинг системите си. Развойната дейност в България стартира през 1996 г., а две години по-късно компанията започва и производствена дейност. През 2002 г. е изграден първият завод в Тутракан, който впоследствие прераства в индустриален парк. От 2012 г. Datapark е част от семейството на FAAC – световен лидер на пазара за автоматизирани системи, а българската компания е важно негово звено. 

Как повлия 2020 г. на процесите във вашата компания?

Смятам, че при добрите бизнеси ключовата дума е „гъвкавост“, затова се радвам, че показахме бърза реакция на промените на пазара. Например със системата, която автоматично следи и ограничава броя на посетителите в търговски обекти.

Проблемите по отношение на транспорта ни накараха да диверсифицираме източниците си на доставки и да сме по-точни в планирането на материали. Затвърди се усещането, че трябва да работим повече, за да създадем ресурси, чрез които да оцелеем при необичайна ситуация.

Какви технологични промени въвеждате в производството си и с какво се разнообрази вашето портфолио?

След 26 години растеж едва с присъединяването ни към голяма международна група разбрахме на практика какво означава „да излезеш от кутията“. Последните години започнахме цялостна реорганизация на някои процеси: производство, базирано на LEAN методологията, и развойна дейност, ръководена съгласно Agile. И двете изискват силна екипна работа и трябваше да погледнем по нов начин добре познатите неща. В системата ни за управление на паркинги успешно въведохме безконтактно издаване на билети от входното устройство, както и мобилно приложение, което чрез Bluetooth позволява влизане, излизане и заплащане на паркинга отново, без да се докосва нищо.

По какъв начин вашата компания влияе на регионите, в които оперира?

Подпомагаме развитието на локални доставчици. Така те разширяват бизнеса си и влизат в партньорство с други международни компании. Участваме в изготвяне на учебни планове и програми, за да допринесем за по-ориентирано към бизнес нуждите обучение. Така установяваме връзки с мотивирани млади хора, които трупат практически умения при нас, а ние им предлагаме кариерно развитие. Искрено се надяваме, че така можем да помогнем за задържането им в региона. Фирмата е най-големият работодател в община Тутракан, затова смятаме за свой дълг да подкрепяме местни инициативи и да подпомагаме развитието на общността.

Какви са пазарите и клиентите, към които обръщате поглед през 2021 г.?

Няма да е преувеличено, ако кажа, че вече сме в цял свят. Докато много фирми внасят от Китай, ние изнасяме. Имаме развита собствена дистрибуторска мрежа, но сме отворени и към външни партньори. Стоейки зад инсталирането и поддръжката на устройства, продадени от тях, ги улесняваме и гарантираме сигурност. През 2021 г. ще предложим на нашите клиенти нови дигитални услуги, които да облекчат работа им. Планираме да засилим и позициите на онлайн продажбите.

*Интервюто е публикувано в списание "Мениджър"

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Изненадващ ход: Путин се е обявил за "нулево" обогатяване на уран от Иран
Приходите от мита в САЩ достигнаха нов рекорд за една фискална година
Реакции от Европа след обявените американски мита от 30%
Фицо: Словакия е готова да подкрепи новия кръг от санкции срещу Москва, ако няма да пострада от спирането на руския газ
Времето: Слънчево с температури до 37 градуса
Брюксел планира нов данък за големите компании, за да увеличи бюджета на ЕС
Как да подлъжете нервната си система да се успокои, когато сте стресирани на работа?
Как да превърнем големите бизнес моменти в траен импулс на марката?